12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    turrrbothijs

itunes bibliotheek overzetten

ik heb windows opnieuw geinstalleerd, en ik heb de hele itunes map gekopieerd maar als ik die terug wil zetten kan die de bestanden niet vinden omdat ik nu een andere gebruikersnaam heb dan eerst en in de locatie van de bestanden staat die naam, is er een manier om in itunes in een keer de locaties te veranderen van alle liedjes

Bijdrager
    arjan901

sleep alle liedjes in itunes of ga in itunes naar bestand -> map aan bibliotheek toevoegen

Moderator
    unSOUND

Maar dan heb je alleen je muziek terug arjan,
    niet de playlists, ratings, aantal maal gespeeld…

Bijdrager
    Nikita

Onder Windows staat de hele bieb toch onder Mijn Documenten Mijn Muziek iTunes?
    Sleep dan de inhoud van de Bieb (ook het .xml bestand!) naar die map. Dan zit je ook niet te kloten met gebruikersnamen.

Moderator
    unSOUND

Dat is juist het probleem denk ik… in dat xml bestand staat ook de naam van de account e.d. en aangezien hij nu een andere accountnaam heeft kloppen de verwijzingen in het xml bestand niet meer.

Bijdrager
    klaus

Ik zou het xmlbestand gaan aanpassen, de locaties replacen met je nieuwe gebruikersnaam.

Bestand openen in notepad, en dan een find & replace doen.

Bijdrager
    turrrbothijs

hoe doe je dat find en replace
    ik heb dat bestand geopend maar om bij 2600 liedjes dat handmatig te doen is wat veel

Bijdrager
    klaus

Maak eerst een kopietje van dat xmlbestand (backup)

Als je het bestand opent in Notepad (kladblok), dan kijk je bij het Edit (bewerk) menu en kies je voor “Find & replace” (of zoek & vervang).

Tik dan in het eerste veld wat het origineel is, en dan in het 2e wat je in de plaats wil zetten.

Druk op OK, en wacht dan een eindje…;)

Bijdrager
    Nikita
    ”unSOUND”

Dat is juist het probleem denk ik… in dat xml bestand staat ook de naam van de account e.d. en aangezien hij nu een andere accountnaam heeft kloppen de verwijzingen in het xml bestand niet meer.

Ah ok, dan is het lastig ja… :wink:

Bijdrager
    turrrbothijs

ik heb nu het volgende probleem
    als ik dat en ik wil vervangen loopt die vast

Bijdrager
    turrrbothijs

het wil mij niet lukken,

Bijdrager
    klaus

Bedoel je nu dat kladblok vast loopt of wat juist?

Anders PB je me maar even, dan stuur ik je m’n email en kan je het bestandje mailen. Dat samen met de nieuwe accountnaam moet voldoende zijn voor me.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.