13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    cr41l

iTunes-bibliotheek naar externe hd kopiëren

Hallo,

Ik heb dus een vraag ivm het extern opslaan van itunes muziek op externe hd.
    Mijn bibliotheek (dus het .xml-bestand en alle muziek daaronder) staat nu op mijn MacBookPro. Ik zou om schijfruimte van mijn MBP te besparen deze dus op externe HD willen plaatsen zodat ik gewoon mijn externe hd in de Mac of een andere pc moet stoppen en dan de bibliotheek te kiezen en vervolgens naar de muziek te luisteren (vanaf die externe hd dan).

Weet iemand hoe ik dit precies moet gedaan krijgen?

nog even kort : muziek op mac moet op externe hd zodat ik deze op andere computers ook kan beluisteren dmv de externe hd erop aan te sluiten.

Groetjes en dank bij voorbaat!

Bijdrager
    KarelWillem

Gewoon de hele map iTunes (Gebruiker > Muziek > iTunes) op een externe schijf zetten.

Bij het opstarten vraagt iTunes dan welke bibliotheek je wilt openen.

Aanwijzen, klaar?

Bijdrager
    DNGizzy

Inderdaad.. gewoon de muziek map op je externe HD kopieren..

Maar volgens mij als je iTunes dan opstart, vraagt hij niets.
    Als je dan een nummertje wil afspelen, vindt hij die niet en komt er een ! naast staan.

Dus even aanduiden in de voorkeuren waar jouw muziek zich bevindt.
    (Voorkeuren.. Geavanceerd.. Locatie map “iTunes Music”)

iTunes werkt nu de bib bij en klaar is kees.

Om de externe HD nu aan een andere mac of pc aan te sluiten is toch iets moeilijker.
    Aangezien de 2 files (itunes libary & itunes music library.xml) op je mac blijven staan
    en niet op de externe.

Moderator
    unSOUND
    ”DNGizzy”

IDus even aanduiden in de voorkeuren waar jouw muziek zich bevindt.
    (Voorkeuren.. Geavanceerd.. Locatie map “iTunes Music”

Dit is echt een veel gemaakte fout. Die locatie veranderen zorgt er alleen voor dat NIEUWE bestanden daarheen verplaatst worden, oude bestanden die hij kwijt is gaat hij niet daar zoeken omdat je de locatie hebt veranderd in de voorkeuren.

Als je het goed wilt doen: Eerst de map “iTunes” in zijn geheel verplaatsen, dan iTunes opstarten met ALT ingedrukt, dan kun je de nieuwe locatie aanwijzen. NIET in de instellingen gaan rommelen !

Bijdrager
    DNGizzy
    ”unSOUND”

Die locatie veranderen zorgt er alleen voor dat NIEUWE bestanden daarheen verplaatst worden, oude bestanden die hij kwijt is gaat hij niet daar zoeken omdat je de locatie hebt veranderd in de voorkeuren.

Inderdaad.. de bestanden waar een ! naast staat zal hij niet zoeken op de nieuw aangegeven locatie..

Ok, volgende keer probeer ik jouw werkwijze.. want had wel dat wanneer ik mijn bib overgezet had, er plots ! opdoken (waarvoor ik dan de file handmatig moest gaan zoeken).

Bijdrager
    cr41l

Ik heb de hele iTunes Music map op externe hd kunnen opslaan (met de daarbij horende library .xml file) maar als ik dan op mijn windows pc deze bibliotheek wil openen wil hij geen .xml maar een .itl-file (de bibliotheek)… Helaas heb ik alleen maar die .xml file als library :S
    Weet iemand hoe dit in elkaar zit?

Bijdrager
    Pieterr

Deze meneer heeft het voor elkaar: Syncing iTunes library between Mac and PC

Bijdrager
    DNGizzy

Je moet 2 bestandjes mee kopieren..

itunes libary & itunes music library.xml

Als je nu mss .itl aan het eerste bestand toevoegt zou dit wel knn lukken.
    Wel op je pc eerst beide bestanden vervangen door die van je mac.

Bijdrager
    cr41l

Zucht, het is intussen een soep geworden van .itl’s en .xml’s
    Daarom probeer ik het helemaal opnieuw, stap voor stap…
    Dus…

Ik heb een bibliotheek op mijn MacBookPro namelijk de map iTunes (onder Muziek)
    met daaronder de mappen :
    – de map Album Artwork
    – het bestand iTunes Library (geen extensie blijkbaar?)
    – de map iTunes Music met daaronder alle .mp3’s
    – het bestand iTunes Music Library.xml

=> Voor de duidelijkheid : hier staat naar mijn weten GEEN .itl-bestand

=> Deze map kan ik dus kopiëren naar de externe HD, en vanaf die externe HD dan de bibliotheek openen in iTunes – ik werk nu nog altijd op de MacBookPro –
    Tot nu toe werkt alles nog perfect (naar mijn weten)

Nu sluit ik de externe HD aan op een andere computer (een WinXP)
    En ik houdt de Shift toets in zodat je een bibliotheek moet aanwijzen.
    Nu is het zo dat hij vraagt naar een .itl-bibliotheek en aangezien ik alleen maar .xml-bibliotheek staan heb vormt dat een probleem…

En vanaf hier zit ik weer vast…

Weet iemand hoe ik dit STAP VOOR STAP moet verhelpen?
    Bedankt!

Bijdrager
    DNGizzy
    ”Pieterr”

Deze meneer heeft het voor elkaar: Syncing iTunes library between Mac and PC

Kort betekent dit dus om je volledige iTunes folder op je externe HD te plaatsen.
    (Dus de muziek, het artwork, het xml bestand & het ‘iTunes Library’ bestand)

Dan op een mac iTunes openen met Alt ingedrukt & de iTunes folder op je externe HD te kiezen.

Op windows zou je moeten starten met ctrl, alt of shift (welke toets of welke combinatie is nog niet bekend).

!!Voordat je bestanden bijvoegt of aanpast in iTunes er dus wel op letten dat bij voorkeuren.. geavanceerd de juiste map staat aangegeven!!

Ben benieuwd of iTunes nu het xml & ‘iTunes Library’ bestand op de externe HD aanpast?
    Indien ja, zou dit de ideale oplossing zijn om 1 iTunes te draaien op meerder mac’s of pc’s!

Bijdrager
    DNGizzy

Volgens mij is dus het bestand zonder extensie het .itl bestand..
    Maar onder Mac wordt dit mss niet weergegeven.

Maar zeker ben ik dit niet..

btw.. werk je op beide platformen met iTunes 7.3?

Bijdrager
    DNGizzy
    ”DNGizzy”

Volgens mij is dus het bestand zonder extensie het .itl bestand..
    Maar onder Mac wordt dit mss niet weergegeven.

Maar zeker ben ik dit niet..

Hmmm..

All you need to do is copy the “iTunes Music” folder from the Mac to the PC, and copy the “iTunes Library” file from the Mac to the PC, but rename it as “iTunes Library.itl”

To make things even easier, you can rename the “iTunes Library” file to “iTunes Library.itl” on your mac, and it will work just fine.

Maar volgens mij hoeft dit helemaal niet meer met iTunes 7.3

Bijdrager
    cr41l

Ziezo ik heb het nogmaals geprobeerd maar deze keer heb ik op mijn Mac het bestandje iTunes Library zonder extensie de extensie .itl gegeven, dan op mijn Windows computer heb ik dat bestand geselecteerd als bibliotheek en het werkt!:)

Bedankt iedereen!
    dit topic mag gesloten worden voor mijn part;)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.