11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Erik-Jan

Itunes bibliotheek komt niet volledig op iPod classic

Ik wil mijn iPod classic (120 GB) synchroniseren met mijn iTunes bibliotheek, nou zie tot mijn verbazing dat er maar 49 nummer op komen te staan. Terwijl ik ongeveer 4200 nummers in mijn bibliotheek heb staan. Eerder synchroniseerde de iPod wel goed, maar toen ik een aantal nieuwe nummer wou laten synchroniseren, zette hij de nummers er niet op. Daarna heb ik de iPod laten herstellen en probeerde de nummer er op krijgen. met als resultaat dat er maar 49 nummers op komen.

Itunes versie: 12.7.3.46

Bijdrager
    mhoeve

Als je de iPod hebt aangesloten en je selecteert deze in iTunes en je klikt vervolgens in de linker kolom bij Instellingen op Muziek, is dan de optie Synchroneer muziek aangevinkt en daaronder de optie Gehele muziekbibliotheek?

Zie ook hier

Bijdrager
    Erik-Jan

Hallo Mhoeve,

Als ik dit doe krijg 49 nummers te zien, deze nummers zijn de laatst toegevoegde nummer van mijn bibliotheek.Ipod

Als ik naar mijn gehele bibliotheek ga en alle nummers selecteer krijg ik dit te zien.

Moderator
    Night

Staan al die nummers in de iTunes bibliotheek, of staan ze ergens anders opgeslagen en staat alleen een link in iTunes?

Bijdrager
    Erik-Jan

Hallo Night, ik ben eens even aan het zoeken gegaan en heb ontdekt dat de 49 nummer in het mapje music staan. Terwijl ik in de voorkeuren heb aangegeven dat hij naar de iTunes map moet gaan. Wat bij mij wel aan stond was ” kopieer bestanden naar ‘iTunes media’ bij toevoegen aan bibliotheek.

Moderator
    Night

En waar staat dat mapje ‘Music’? Op je Mac?

Bijdrager
    Erik-Jan

Music staat op mijn Mac. Hij staat in de map iTunes. Zoals op de laatste afbeelding is te zien, Volumes – Media – ITunes.

Moderator
    Night

Ik denk dat je het tweede vinkje ook nog moet aanzetten, zodat alles wat je importeert ook keurig in de iTunes Library terecht komt. Ik heb geen idee waar je muziek nu allemaal staat (en iTunes wellicht ook niet, waardoor je maar die 49 songs overhoudt).

Bijdrager
    TheBigZ

Die lokatie map ‘iTunes Media’ klopt niet.

Dat zou iets moeten zijn als:

/Users/jouwnaam/Music/iTunes/iTunes Media

Heb je daar zelf ooit iets aan aangepast?

Bijdrager
    Erik-Jan

Night,

De andere nummers staan in de map iTunes, zoals in de laatste afbeelding staat.

Bijdrager
    Erik-Jan

TheBigZ,

Ik heb jaren geleden de lokatie van de iTunes map naar de schijf toe gezet die bij mij Media heet. Het heeft jaren lang zo gewerkt, alleen die laatste 49 nummers zet hij in de map Music. Heb ook nog even een test gedaan door een aantal nieuwe nummers te downloaden, die zet hij dan in map Music neer i.p.v.map iTunes

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.