8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Owendk

Itunes bibliotheek in 1 x overplaatsen

Hallo,

Ik heb een MacBook Pro maar mijn muziek staat nog op mijn oude laptop.

Hoe kan ik deze het gemakkelijkst in 1 x overplaatsen?

Bvd

Bijdrager
    Pieterr

Is je oude laptop een Windows computer of een MacBook? En als Windows, welke versie? (Ik vraag dit omdat afhankelijk daarvan de iTunes map te vinden is op een bepaalde plek.)

Hoe dan ook, als je hele map “iTunes” kopieert naar “Muziek” op je Mac ben je al een heel eind.

De standaardlocatie van uw map iTunes hangt af van het besturingssysteem van uw computer:

Mac OS X: /Gebruikers/gebruikersnaam/Muziek/iTunes

Windows XP: C:\\Documents and Settings\\gebruikersnaam\\My Documents\\My Music\\iTunes

Windows Vista: C:\\Users\\gebruikersnaam\\Music\\iTunes

Windows 7: C:\\Users\\gebruikersnaam\\My Music\\iTunes

Bijdrager
    Owendk

Mijn oude laptop is een Windows XP. Dus als ik de map “Itunes” kan vinden, deze dan op een hardeschijf zet en kopier naar mijn MacBook is het grootste deel overgeplaatst?

Dankjewel!

Bijdrager
    Pieterr

Ja. Sluit wel eerst iTunes af voordat je de “iTunes” map gaat kopiëren. Nadat alles is overgezet kun je iTunes opstarten. Als het goed is, heb je dan weer je hele iTunes bibliotheek, met afspeellijsten en al tot je beschikking.

Bijdrager
    Tempest

iTunes zet echter niet altijd alles in de map iTunes, tenzij de optie is ingeschakeld om dat wel te doen.

Je kan dit alsnog doen door in één van de menu’s “orden bibliotheek” te kiezen. iTunes kopiëert en ordent dan alles in de map voor iTunes.

Originelen blijven behouden, dus zorg ervoor dat je genoeg schijfruimte over hebt (+- je hele bibliotheek) alvorens te beginnen.

Bijdrager
    Owendk

Oke top, bedankt!

Bijdrager
    Owendk

Ohh heb toch te weinig ruimte om alles naar Itunes media te ordenen. Dan maar eerst alle andere bestanden kopieren en daarna verwijderen

Bijdrager
    Tempest

Als het gewoon om de bestanden gaat, niet de hele afspeellijsten, kan je ook in itunes alles selecteren en verslepen naar een externe harde schijf.
    Dan kopiëert iTunes alle bestanden gewoon, zonder de afspeellijsten en moet je die achteraf terug maken in iTunes.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.