18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    Lambertini

Itunes bibliotheek copieren van Imac naar laptop

Ik beheer mijn aankopen en imports van mijn muziek op Imac.

Nu wil ik mijn bibliotheek (aangekochte muziek en imports) ovezetten/syncen naar mijn laptop.

Hoe doe ik dat best ? Heb immers al mijn muziek nodig op rekordbox/laptop om te gebruiken maar dagelijks beheer doe ik vanuit mijn Imac.

Bijdrager
    KarelWillem

Daar heb je “Delen met gezin” toch voor?

https://support.apple.com/nl-nl/HT201060

Bijdrager
    penseel

Moderator
    Night

Je kan ook gewoon heel je muziekbibliotheek kopiëren. Deze vind je normaal gesproken in je Home/Thuis folder > Music/Muziek. De map heeft dit icoontje:

De inhoud van die map moet je in de Muziek folder van je andere Mac plaatsen. Vervolgens start je iTunes op met de alt-toets ingedrukt. Je kan dan kiezen welke bibliotheek je wil gebruiken.

Je kiest dan uiteraard de bibliotheek die je net gekopieerd hebt.

Bijdrager
    McPim

KarelWillem op 16 januari 2019 om 14:49

Daarmee deel je niet je eigen bibliotheek, alleen een eventueel Apple Music abonnement. En met bovenstaande optie om je bibliotheek te kopiëren heb je vervolgens geen synchronisatie tussen beide bibliotheken, en als ik het zo lees is wil Lambertini dat juist. Ik heb liep hier in het verleden ook tegenaan, iets elegants om dit voor elkaar te krijgen heb ik nooit gevonden.

Moderator
    Night

Heb even het syncen gemist. De aller-makkelijkste methode is dan om de hele bibliotheek op een aparte externe schijf te zetten. Hang je hem aan de iMac, dan kun je aan de gang met je “Dagelijks beheer” en voor onderweg kan je hem dan aan de laptop hangen. Er zijn zat leuke schijven die speciaal ontworpen zijn om mee te nemen, zoals de ‘rugged’ serie van Lacie, bijvoorbeeld. Er zijn er echter nog veel meer merken die  dat soort ‘reis-HDD’s’ in het assortiment hebben.

Voordelen:

1. je hoeft maar één bibliotheek bij te houden
    2. als de disk aan de iMac hangt, wordt deze (als het goed is) direct meegenomen in de TimeMachine backup.

Bijdrager
    jv65

Kan dat niet met Thuisdeling?

iTunes > Archief > Thuisdeling

Bijdrager
    McPim

Ja dat kan, maar daarmee komt de bieb niet op je andere device. Verbinding weg -> bibliotheek niet beschikbaar. Optie van Night lijkt me de meest praktische in dit geval 👍🏻. Maar het zou zoveel mooier moeten kunnen..

Bijdrager
    jv65

Je kan zo toch ook muziek naar je andere device kopiëren?

Bijdrager
    McPim

Klopt, maar dat is nog steeds geen synchroniseren. Lambertini wil de bibliotheek synchroon houden op Mac en Macbook als ik het goed lees. Dus ook metadata, afspeellijsten neem ik aan. En hoe weet je dan of een nummer al in die andere bieb zit etc..

Bijdrager
    KarelWillem

McPim op 16 januari 2019 om 16:35

KarelWillem op 16 januari 2019 om 14:49

Daarmee deel je niet je eigen bibliotheek, alleen een eventueel Apple Music abonnement.

Ik bedoelde ook eigenlijk Thuisdeling, zoals hierboven al genoemd.

Even terug naar de vraag; de volledige bibliotheek op beide computers (ook als die niet bij elkaar in het netwerk zijn), en toch lekker de bibliotheek bijwerken en onderhouden op één van die computers gaat dus niet.

De optie van Night (externe harddisk) is dan je enige optie.

Bijdrager
    TheBigZ

Lambertini op 16 januari 2019 om 13:07

Heb immers al mijn muziek nodig op rekordbox/laptop om te gebruiken maar dagelijks beheer doe ik vanuit mijn Imac.

Kun je niet een flinke USB stick kopen (zeg: 512GB, circa €140) en daar je gehele iTunes library op zetten? (Wel regelmatig een backup maken natuurlijk). Of ipv USB een externe SSD.

Als je dan de muziek op je laptop nodig hebt, prik je de USB stick in je laptop en klaar. Voordeel is dat al je muziek zo altijd (per definitie) in sync is.

https://rekordbox.com/

Bijdrager
    McPim

TheBigZ op 16 januari 2019 om 18:13

Kun je niet..

Wat Night zei dus?

Bijdrager
    TheBigZ

Inderdaad. Goede vent, die Night!:-)

Bijdrager
    McPim

😂

Bijdrager
    Ziegler

<p class=”cite”>McPim op 16 januari 2019 om 17:44</p>
    Ja dat kan, maar daarmee komt de bieb niet op je andere device. Verbinding weg -> bibliotheek niet beschikbaar. Optie van Night lijkt me de meest praktische in dit geval 👍🏻. Maar het zou zoveel mooier moeten kunnen..

Je kan in iTunes op alle computers die toegang hebben tot jouw account de muziek in iTunes benaderen en via het wolkje/pijltje symbool op alle computers zetten. Ik luister op 3 computers naar exact dezelfde bieb.

Of kan dit enkel met een Apple Music Account?

Bijdrager
    McPim

Klopt Ziegler, dat zei jv65 ook al. En lees dan even mijn reactie daarna.

Bijdrager
    Lambertini

Dank aan allen !

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.