7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Japsuh

iTunes bibliotheek aanpassen over het netwerk

Hallo!

Ik heb een iMac die alle muziek bevat. Deze kan ik door het hele huis benaderen via de andere computers met iTunes. Alleen kan ik de bibliotheek alleen maar lezen. Ik wil graag via de andere computers ook namen kunnen bewerken en nieuwe nummers kunnen toevoegen. Dat moet toch wel mogelijk zijn?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Sausje

De iMac instellen dat hij als server fungeert. Vervolgens heb je alleen nog het probleem dat iTunes lokaal een bestand aanlegt met daarin je muziekcollectie. En op het moment dat je dan op je iMac muziek toevoegt moet je dat ook op alle andere apparaten doen.

Je zou een scriptje moeten maken wat periodiek je music folder doorzoekt op nieuwe nummers en deze dan automatisch toevoegt aan het iTunes bestand.

Een andere optie die misschien werkt is om het lokale iTunes bestand om te zetten in een snelkoppeling naar het iTunes bestand op de server.

P.S. excuses voor mijn kromme technologie-verwoording. Zit momenteel niet achter m’n macbook dus kan de file types niet nakijken…

Bijdrager
    Pieterr
    ”Japsuh”

Dat moet toch wel mogelijk zijn?

Dat is mogelijk. Alleen, dat moet je eigenlijk niet willen. Zoals jij het nu opgezet hebt, is het perfect: één computer die het beheer doet van de iTunes bibliotheek, en een aantal andere computers die (read-only) toegang hebben tot de content.

Bijdrager
    Japsuh

Ai, dat is dus niet zomaar even makkelijk met een stukje software te doen… Jammer.

@pieterr: het is af en toe wel handig. Soms zit ik gewoon liever beneden of buiten (als het mooi weer is ;)) met mijn MacBook. Ik zou dan ook wel eens wat muziek ‘her-tag’ werk willen doen en wat bagger liedjes verwijderen.

Bijdrager
    2xdutch

Scherm delen en vanaf die andere computers daarmee de iTunes bibliotheek op die centrale bewerken?

Bijdrager
    Japsuh

Alleen gaat dat schermdelen nog steeds te langzaam naar mijn zin. Niets beweegt soepel en als je iets typt komt het meestal pas een paar seconden later op het scherm.

Bijdrager
    rdesign

Dan moet je in schermdeling de kwaliteit wat minder zetten. Dan loopt het bijna net zo snel als normaal. Alleen dan heb je weer het probleem dat je wel iets dichterbij moet gaan zitten mocht je iets willen lezen.:wink:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.