9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    sonnyjan

iTunes bibliotheek aanmaken (opgelost)

Hallo beste leden,

Is er een argument te melden, die het kopieren van de itunes bestanden naar de aparte itunes media bibliotheek rechtvaardigt?

Dus in plaats van het alleen verwijzen naar de originele bestanden.

Ik ben bang voor een nutteloze, dubbele bibliotheek.

Hoor graag iemands mening

Bijdrager
    gIzMo01

Ik begrijp je vraag niet, kan je deze eventueel anders formuleren!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Laat het aan iTunes over. iTunes is er namelijk op ingericht. Een dubbele bibliotheek is niet nodig omdat je vrij snel op artiest door je media mappen kan navigeren.

Het enige argument dat ik kan bedenken is het gebruik van een ander programma of een mediaserver waarvoor een andere structuur gewenst is.

Bijdrager
    sonnyjan

Hallo gizMo01

Ik moet in iTunes (Bewerken/Voorkeuren/Geavanceerd) aanvinken (onder de locatie) een tweetal zaken t.w. 1.Map iTunes media bijwerken en 2. Bestanden naar iTunes Media kopieren etc..

Daarmee maak ik dus een apart iTunes bestand naast de bestaande locatie waar mijn muziek staat.

Hoop, dat het zo duidelijker is.

Wat zijn de argumenten om het wel of niet aan te vinken?

Bedankt in ieder geval, dat jullie willen meedenken

mvg

Moderator
    unSOUND

Het voordeel van het kopiëren naar iTunes is dat iTunes alle bestanden beheert. Je kunt na het toevoegen in iTunes de originele bestanden wissen, iTunes gebruikt vanaf dat moment de bestanden die hij gekopieerd heeft naar de library.

Eén van de grote voordelen daarvan is dat alles in één map bij elkaar staat, wat het maken van backups, en het kopieren van de library naar andere machines makkelijker maakt. Tevens verkleint het de kans op per ongeluk verwijderen of veranderen van bestanden.

Bijdrager
    Pieterr

Precies zoals Dr. Maddox zegt.

Laat het beheer van je muziek over aan iTunes. Zet beide vinkjes aan.

Voordeel: als je later eens een keer je iTunes bibliotheek wilt verplaatsen, ben je in één klap klaar: door je gehele iTunes map te verplaatsen (en daarna met Alt/Option ingedrukt iTunes op te starten).

Je kunt de tracks na importeren in iTunes verwijderen van de plek waar ze (tijdelijk) stonden.

EDIT: unSOUND was me voor.:smile:

Bijdrager
    sonnyjan

Dank voor jullie antwoorden, die me veel duidelijk maken.

Ik ga deze werkwijze invoeren.

Heeft het ook nog voordelen als ik op 2 verschillende plekken aan mijn iTunes bibliotheek wil gaan werken? Dat ga ik dus doen – door de iTunes bibliotheek op een externe HD te zetten en die te transporteren tussen de 2 werkplekken en computers (1 desktop en 1 laptop). Dan kan ik als ik elders ben tenminste blijven werken aan mijn bibliotheek. Ik weet al, dat ik dan wél de .xml en .itl bestanden (uit Mijn documenten/Mijn muziek/iTunes) moet meenemen.

mvg

Moderator
    unSOUND

Je kunt dan gewoon de hele map iTunes pakken. Je hoeft dan niet te klooien met losse bestanden. Dat is dus ook één van de mooie voordelen van alles door iTunes te laten beheren.

Let er wel op dat als je de library alleen op de externe schijf zet, je wel af en toe een backup moet maken…

Bijdrager
    sonnyjan

Ik ben er wel uit zo.

Geweldig bedankt, dat jullie er tijd aan wilden besteden om me te helpen.

Prettige avond

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.