7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Dweezil

iTunes biblioheken in verschillende kwaliteiten mogelijk?

Hallo,

Is het volgende mogelijk en zo ja, hoe?

In mijn iTunes bibliotheek staat het merendeel van de muziek als Apple lossles of high bitrate mp3.
    Als ik synchroniseer met m’n iPod touch komt het dan ook in die kwaliteit er op, voor zover ik weet.

Aangezien ik de Touch voornamelijk gebruik in de auto, vind ik daarvoor 128 kbs mooi zat. Dan kan ik er uiteraard veel meer muziek op kwijt.

Dus ik zou m’n hele bieb willen converteren naar 128 kbs, om dat dan op de iPod te kwakken. Uiteraard wel zodanig dat ik de originele versies niet kwijt raak.

Is er een handige manier om dat te doen?

Met vriendelijke groet,

Chris

Bijdrager
    syltheboy

Een kwakje op je iPod is toch smerig?:P Dan moet je hem daarna wel schoonmaken! :lol:

Bijdrager
    Ian83

Makkie! Kopieer de gehele iTunes map (selecteer de iTunes map in de Muziek map van je thuismap en druk op cmd+d). Open iTunes met de alt knop ingedrukt en kies de nieuwe iTunes map, zet in de iTunesvoorkeuren de importeerinstelling op aac 128 kbps sluit het voorkeuren venster, vervolgens selecteer je een nummer en druk je op cmd+a en ga je naar het geavanceerd menu van iTunes (in de menu balk bovenin je Mac scherm) en selecteer je ‘converteer selectie naar AAC. En prèsto!

Bijdrager
    Dweezil

@lan83:

Merci, ga ik zo proberen dan.

Chris

Moderator
    unSOUND

Nadeel is dat je nu wel steeds tussen libraries moet gaan switchen. Makkelijker is het misschien om gewoon in dezelfde library de bestanden dubbel te zetten, en vervolgens de vinkjes uit zetten bij de 128 kbs nummers, zodat iTunes die overslaat bij het afspelen vanaf de computer.

Bijdrager
    SpeedFreakNL

Is het m.b.t. deze vraag ook mogelijk om zelf ergens een label of tag aan een nummer toe te kennen, bijvoorbeeld, Lossles, compressie en Ipod conversie.

Dat je d.m.v. een bepaalde zoekactie toch alle muziek krijgt van een bepaalde kwaliteit? En wellicht een slimme afspeellijst kan maken voor alle muziek iPod conversie en deze dan automatisch laat synchen?

Moderator
    unSOUND

Dat kan bijvoorbeeld in het opmerkingen vak van de ID3Tag.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.