15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Geblokkeerd
    Alison

Afspeellijst

Bestaat er een manier om afspeellijsten voor Films te maken naar analogie met de muziekbibliotheek?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Een andere manier is via het rechtsklik-menu (of door op de drie puntjes achter de titel te klikken):

Ditzelfde bereik je ook door op het menu Nummer in de menubalk te klikken.

Daarnaast kun je ook op nog een manier beoordelen door de kolom Hartje aan te zetten (of Hartje aan- of uit te zetten in het bovengenoemde menu).

Bijdrager
    KarelWillem

Of… druk op de blauwe puntjes rechts van de song.

Bijdrager
    KarelWillem

Of installeer Retune op je telefoon.
    Dan heb je iTunes er helemaal niet meer voor nodig. .:)

Bijdrager
    KarelWillem

Uiteraard lukt dat.:)

Je maakt in iTunes Ă©Ă©nmalig een slimme afspeellijst, waar alles in staat met een x-aantal sterren.
    Vanaf welk apparaat je dan uiteindelijk de beoordeling van nummers maakt is daarop niet van invloed.

Weet iemand waarom ik die optie niet zie in het menu?

Nee.

Moderator
    Night

Zie je wel sterretjes achter de track in het play-venster als je er met je muis heengaat?

Kies anders eens voor ‘Kruis selectie niet aan‘, want op die plek hoort de rating te staan.

Bijdrager
    KarelWillem

De beoordeling staat – op volgorde van je voorkeurs-selectie – achteraan. Niet vooraan.
    Tenminste bij mij (waar ook alle 19.000 nummers staan aangevinkt, en ik wèl de beoordeling heb).

Moderator
    Night

Onzin; als je de kolomheader ‘rating’ met de muis ‘vastpakt’, kun je die gewoon naar de eerste positie (dus 1e kolom) slepen.

Bijdrager
    KarelWillem
    Night op 24 mei 2017

Onzin; als je de kolomheader ‘rating’ met de muis ‘vastpakt’, kun je die gewoon naar de eerste positie (dus 1e kolom) slepen.

Jij zei; ‘…want op die plek hoort de rating te staan’.

DĂ t is dus onzin, want de standaard notering is de volgorde van aanvinking.
    Wat jij er daarna mee doet moet en mag je natuurlijk zelf weten. Het hoort niet, het mag.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Alison op 24 mei 2017

Weet iemand waarom ik die optie niet zie in het menu?

Ik niet, in elk geval. Staat hij er wel als je op het menu Nummer in de menubalk klikt?

KarelWillem op 24 mei 2017

Je maakt in iTunes Ă©Ă©nmalig een slimme afspeellijst, waar alles in staat met een x-aantal sterren.
    Vanaf welk apparaat je dan uiteindelijk de beoordeling van nummers maakt is daarop niet van invloed.

Als je verder geen filtervoorwaarden in de afspeellijst wilt hebben wel, ja. Maar wat als je een lijst voor „Punk-rock, 4+ sterren” of „Hardstyle, nul sterren” (een pleonasme) wilt maken?

Moderator
    Night

Hahahaha, typisch weer een Apple oplossing…

Bijdrager
    KarelWillem

Serieus ja. Nooit aan gedacht dat je dat in de voorkeuren aan en uit kon zetten.

Bijdrager
    KarelWillem
    Jakko op 24 mei 2017
    KarelWillem op 24 mei 2017

Je maakt in iTunes Ă©Ă©nmalig een slimme afspeellijst, waar alles in staat met een x-aantal sterren…

Als je verder geen filtervoorwaarden in de afspeellijst wilt hebben wel, ja. Maar wat als je een lijst voor „Punk-rock, 4+ sterren” of „Hardstyle, nul sterren” (een pleonasme) wilt maken?

Dan ook ja. Uiteraard is je bibliotheek ingericht naar je eigen voorkeur, inclusief de daarbij behorende genres.

Die gebruik je dus ook in de desbetreffende slimme afspeellijsten.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ja, dat snap ik:) Maar ik bedoelde: ik heb de indruk dat Alison op elk willekeurig moment een nieuwe afspeellijst wil kunnen maken, en ik heb ook de indruk dat dat nu net niet gaat met Retune.

Bijdrager
    KarelWillem

Maken niet, vullen wel. .:)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.