3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Pivni Pes

iTunes backup kopieren naar een andere computer.

Ik zit met het volgende punt; Bij een familie lid in Tsjechië ligt een oude iPhone waarvan de accu het ±1 a 2 uur maar vol houd. Ik heb hier een iPhone liggen die nog een goed werkende accu heeft. Om een aantal redenen kunnen wij deze zomer niet naar Tsjechië helaas dus ik zat in andere oplossingen te denken.

Stel; de oude iPhone wordt aangesloten aan de iMac die daar staat, deze iMac kan ik vanaf hier remote bedienen. Ik maak met iTunes een back-up, via voorkeuren->apparaten klik ik op de kopie en dan klik ik op “toon in finder”. Ik kan dan de betreffende map downloaden naar mijn computer.

Is er dan een manier om die back-up in mijn iTunes te krijgen?

De cloud is ook een oplossing, maar die zit te vol. Uiteindelijk als het niet via iTunes zo kan moet er het een en het ander worden verwijderd uit de cloud, maar dat is weer een beetje lastig. Ik heb met iemand te maken van ruim in de 70.

Bijdrager
    mtooster

Ja, dat zou moeten werken.

https://support.apple.com/en-us/HT204215

“If you need copies of your backups, you can find the Backup folder and copy the entire folder (not just part of it) to another place, like an external drive or network-storage location.”

Ik zou het gewoon eens proberen…. eventueel eerst testen door een eigen backup te kopiëren naar een nieuwe gebruiker en kijken of je die succesvol kan terugzetten.

Bijdrager
    Pivni Pes

Bedankt voor de link/informatie, ik ga hier mee aan de slag.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.