11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Geblokkeerd
    Alison

iTunes songtitels

Ik heb een album geïmporteerd en daarvan zijn alle songtitels in kleine letters. Is er een snellere manier (dat werkt in artiesten view wel zo) om deze om te zetten in hoofdletters op ieder woord, dan dit handmatig song voor song te doen?

Bijdrager
    Ziegler

Hoe bedoel je ‘dat werkt in artiesten view wel zo’? Bij mij werkt dat sowieso niet op die manier.

Bijdrager
    Ziegler

Je bedoelt dat die artiest dan als suggestie naar voren komt? Dat heeft te maken met eerdere zoekopdrachten.

Bijdrager
    Ziegler

Ah, die kende ik nog niet. Dan springt hij inderdaad naar de eerste letter.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Bedoel je met „kolombrowser” bedoel je de volgende weergave?

(Ik vraag dit omdat „kolombrowser” in gebruikersinterfacetermen de weergave is die je in de Finder krijgt als je ⌘3 indrukt, d.w.z. met kolommen naast elkaar, waarin je dan in een kolom op een map kunt klikken om de inhoud van die map dan in de kolom rechts van de huidige te zien — een modus die iTunes niet heeft:) )

Hoe dan ook: de manier die je beschrijft is wat ik normaal gesproken gebruik om naar artiesten te springen, en die werkt bij mij keurig. Als de lijst met nummers actief is hoef ik maar te typen en hij springt er naartoe. Zo kwam ik bijvoorbeeld bij de getoonde Fleetwood Mac uit door gewoon „fle” in te tikken. Het enige waar ikzelf hierbij op moet letten, is dat dit alleen werkt wanneer die lijst ook echt actief is: als je bijvoorbeeld ziet dat in de linkerkolom de selectie blauw is, zul je dáárin zoeken, en niet in de lijst met nummers. Dit met de weergave op „Album op artiest/jaar”.

Bijdrager
    gipsman

@alison @ Jakko Vergeet 1977 Fleetwood Mac. Kies Mr. Wonderful, Then Play On , Kiln House, Future Days… the goodies… ?

Bijdrager
    KarelWillem

Als ik de artiesten-kolom ga staan en ik type who, dan kom ik bij The Who uit.
    Type ik pre, dan kom ik niet bij bijvoorbeeld Elvis Presley, maar bij de eerste artiest of band met Pre…

Daar zit dus wel een zekere intelligentie in, in dat zoeken.

(b.t.w. staat mijn Bibliotheek onder die browser ingesteld op Nummers)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Alison op 30 mei 2017

Jakko: de kolombrowser staat bovenin iTunes:

Aha, een oudere versie, die dat nog wel had. Helaas kan ik je daar niet mee helpen, omdat die functie niet meer zit in de versie die op mijn computer staat.

KarelWillem op 30 mei 2017

Als ik de artiesten-kolom ga staan en ik type who, dan kom ik bij The Who uit.
    Type ik pre, dan kom ik niet bij bijvoorbeeld Elvis Presley, maar bij de eerste artiest of band met Pre…

Daar zit dus wel een zekere intelligentie in, in dat zoeken.

Je zou met „pre” wel uitkomen bij Elvis Presley als je in de info van z’n nummers onder Sorteren de achternaam eerst zet bij „sorteer als”:

De intelligentie in iTunes wat dit betreft, is dat die regel automatisch ingevuld wordt voor namen die met „the”, „a” of „an” beginnen (dan wordt dat woord er afgehaald) maar niet voor bijvoorbeeld „de” of „een” — „De kapitein” wordt standaard gesorteerd onder D, niet onder K.

Bijdrager
    KarelWillem
    Jakko op 30 mei 2017
    Alison op 30 mei 2017

Jakko: de kolombrowser staat bovenin iTunes….

Aha, een oudere versie, die dat nog wel had. Helaas kan ik je daar niet mee helpen, omdat die functie niet meer zit in de versie die op mijn computer staat….

Ik zou nog maar eens een keer kijken… want die kolombrowser is er nog steeds in de nieuwste versies.

Hij is alleen niet bij alle opties zichtbaar(?)

iTunes 12.6.0:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Verrek … inderdaad zit hij er nog in, maar wie kijkt er nu in de menu’s?;) Laat ik dan maar eens kijken of Alisons probleem te reproduceren is …

En nee, dat kan ik niet: als ik op de bovenste artiest in de kolom daarvoor klik en (bijvoorbeeld) pha intik, kom ik uit bij de bovengenoemde Liz Phair, fle brengt me naar Fleetwood Mac, enz.

Misschien dat het toch ligt aan dat Alison een oudere versie gebruikt, maar ergens lijkt me dat ook weer sterk want dit soort zoeken is een standaardfunctie van lijsten in OS X (maar met iTunes weet je het natuurlijk nooit, dat doet wel meer dingen op andere manieren dan andere programma’s).

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is raar ja.

Als ik een lettercombinatie type, die niet in mijn lijst voorkomt, pakt iTunes degene die er het dichtst bij ligt.

AGX (ik pak zomaar wat) wordt dan Aimee Man.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.