5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    quadraat

itunes applescript

hé daar,

Ik zoek een applescript die een random song uit een itunes playlist afspeelt. Ik heb iets dergelijks gevonden, maar het vraagt mij welke playlist ik wil pakken, elke keer bij het opstarten van het script. Misschien kan iemand mij helpen. Het moet dus allemaal automatisch lopen, zonder prompts e.d. In principe is dit script wat ik nodig heb: http://www.dougscripts.com/itunes/scrx/pickaplaylist.zip
    Alleen dan wil ik die prompts niet, dus het moet alles direct uitvoeren.

Weet iemand een oplossing?

q

Geblokkeerd
    Breuf

Mijn twee centen:

Een script is een geautomatiseerde handeling van iets wat je normaal met muis/ toetsenbord doet. Als je handmatig een random song wilt afspelen zul je ook eerst een afspeellijst aan moeten geven waaruit de song moet komen.

Maar kan je het script niet zodanig aanpassen dat de song uit je bibliotheek i.p.v. een afspeellijst wordt gekozen. Iedere song uit de je afspeellijsten staan toch ook in je bibliotheek?

Just my two cents.

Breuf

Bijdrager
    quadraat

Het idee is dat het script geactiveerd wordt door een ander programma. Het moet automatisch gaan aangezien er geen mens achter de computer moet zitten. Ik neem aan dat je een dergelijk script kan aanpassen en kan aangeven welke playlist er gebruikt moet worden zodat je dat niet hoeft in te stellen in een prompt.

Even iets anders: als ik een applescript laat executen opent ie ‘m in scripteditor, pas daarna kan ik ‘m uitvoeren. Hoe voer ik het script direct uit, zonder tussenkomst van scripteditor?

Bijdrager
    quadraat

heb ’t al werkend! thx anyway!

Geblokkeerd
    Breuf

Zou je de oplossing willen plaatsen hier?
    Is handig voor mensen die eenzelfde vraag hebben en via de zoekfunctie op dit topic uitkomen.

Alvast bedankt

Breuf

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.