11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    vooblez

itunes appleID

hallo iedereen,

ik heb een vraagje over hoe ik een apple ID kan aanmaken. Als ik dat wil doen in itunes, dan moet ik op een gegeven moment de betalingswijze selecteren. Maar ik wil dit niet via creditcard of visa of iets dergelijks doen. Maar ik heb ook geen itunes cadeaubon…Dus hoe kan ik dit omzeilen en toch nog een apple ID aanmaken, of moet ik toch echt wel een itunes cadeaubon gaan kopen?

En stel nu dat ik toch een creditcard opgeef, kan apple hier dan zomaar geld vanaf gaan halen of niet?

Alvast bedankt,

Vooblez

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Mijn ervaring met creditcard zijn ok. Netjes een overzicht van aankopen via mijn bank en Apple stuurt ook van elke aankoop een bewijs per email.

Bijdrager
    vooblez

en kan ik als ik wil om te beginnen een account aanmaken met een cadeau bon? Of moet ik echt een creditcard instellen?

Bijdrager
    MadSven

Als je een iTunes account aanmaakt via de App store, kun je bij betalingsgegevens kiezen voor een optie ‘geen’. Dan kun je zelf kiezen op welk moment je een giftcard koopt of een creditkaart toevoegd.

Als je verder nog geen betalingsoptie hebt aangegeven kun je wel gewoon gratis apps downloaden uit de appstore voor zowel je computer als je iPhone…

Bijdrager
    vooblez

ik zie zelf nergens de optie “geen” staan hoor…

Of kan ik ergens anders ook nog een apple ID aanmaken, waar ik geen betaal gegevens moet gaan invoeren?

Mvg.

edit: Ik heb even geprobeerd om een id aan te maken via de mac app store, maar ook daar zie ik geen optie om “geen” betalingsmethode te selecteren…

edit2: Kan dit echt niet zonder een betalingsmethode aan te geven?

Moderator
    Strifer

het moet kunnen hoor (zonder betalingeninfo)

Bijdrager
    vooblez

Ik heb een apple id gemaakt via de apple site. Zonder een betalingsmethode in te vullen, maar als ik hiermee een update van iPhoto wil installeren, geeft hij de melding dat dit id nog niet eerder werd gebruikt in de apple itunes store…Als ik daarna klik op ga door, dan loodst hij me weer naar de pagina waar ik een betalingsmethode en mijn gsm nummer moet invoeren…

Kan het echt niet anders?

Vooblez

Bijdrager
    vooblez

Moet ik dan echt een cadeau bon gaan kopen om een id aan te kunnen maken? Ik heb vroeger namelijk al een id kunnen aanmaken, alleen weet ik niet meer hoe precies…

edit: ik zal het allemaal nog eens duidelijk uitleggen:

Ik heb dus een apple id kunnen aanmaken op de site van apple, zonder een betalingsmethode te selecteren. Ik heb een mailtje gekregen van apple, om dat apple id te bevestigen. Dit heb ik dan ook gedaan, en ik kreeg op de site van apple te zien dat mijn apple id “confirmed” was. Nu dacht ik dat alles in orde was, maar wanneer ik de update van iPhoto probeer te installeren, dan moet ik mijn apple id invoeren. Ik doe dit, maar dan krijg ik de melding dat dit apple id nog niet eerder werd gebruikt bij de itunes store. Als ik daarna klik op “bekijk”, als mij gevraagd wordt om mijn apple id te controleren dan krijg ik dit schermpje te zien…

en door daarna op akkoord te hebben geklikt bij de licentie overeenkomst, krijg ik dit te zien:

Waarbij de gegevens die ik eerder op de site van apple al had ingevuld, hier ook al ingevuld staan. (Ik heb ze uiteraard weggehaald om hier te posten). Maar ik zie dus geen optie staan om “geen” betalingsmethode te selecteren…

Wie kan me helpen aub? Het is dringend, want nu ka ik ook nog geen apps installeren…

Moderator
    Strifer

Je moet wel eerst een gratis app downloaden (een betaalde app vereist namelijk betaling, dus krijg je de optie ‘geen’ natuurlijk niet), daar dus even eerst mee beginnen. De uitleg staat hier: http://support.apple.com/kb/HT2534?viewlocale=nl_NL

Even een kanttekening: als je een update van iPhoto wilt installeren dan heb je:
    1. iPhoto met een ander ID aangeschaft en zit ie dus gekoppeld aan dat andere ID. Met een nieuw ID moet je dus altijd weer betalen. Niet handig.
    2. iLife bij je computer gekregen of nog los gekocht voor de AppStore. In dat geval krijg je je updates voor die apps gewoon via “Software-update” onder het Apple Menu.

Bij mij is situatie 2 van toepassing. Ik had iLife al (legaal) en in de store geeft ie niet eens aan dat ik ze geïnstalleerd heb. Ik kan deze apps dus niet updaten via de AppStore, maar ze updaten wel via de Software-update onder het Apple menu.

Bijdrager
    vooblez

ik heb onlangs een macbook pro gekocht, een nieuwe, waarop ilife, en dus ook iphoto al voorgeïnstalleerd waren. Nu komt er in de mac app store een melding dat er een update beschikbaar was voor iphoto. Maar als ik die wil installeren, dan geeft hij de melding, die ik a had beschreven…Ik heb iphoto dus niet illegaal gedownloaded.

Maar ik ben nu bezig om een account te maken zoals in jouw link beschreven stond, Ik laat nog iets weten wanneer het lukt.

GR, Vooblez

Bijdrager
    vooblez

Strifer: you’re my hero today! Het werkt! Bedankt!:smile:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.