6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    bluepower

Itunes / App store verbinding probleem

Hallo

Ik heb een probleem om zowel in Itunes-music als de app store in te loggen.

ik heb mij al opnieuw af/aangemeld zowel op de imac als iphone ,maar geen resultaat.

De aankopen vd App store geeft hij wel weer maar de rest blijft leeg.

Bij Itunes precies hetzelfde in de tab voor jou geeft hij div sugesties weer maar de tab ontdekken/radio en store blijven wit.

Ik heb trouwens ook een nieuwe gebruiker aangemaakt en het daar getest , en daar werkt alles wel goed

wie weet raad?

M.v.g Martin.

itunes

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door bluepower.
    Bijdrager
    McPim

bluepower op 30 december 2019 om 17:04
    Ik heb trouwens ook een nieuwe gebruiker aangemaakt en het daar getest , en daar werkt alles wel goed

Goedzo, die test! Dan ligt het aan bepaalde software, tools, of extensies die je in je normale account geïnstalleerd hebt. Adblockers, Little Snitch, VPN software, of iets anders dat op een of andere manier met je internetverbinding of netwerkinstellingen te maken heeft?

Bijdrager
    bluepower

“Adblockers, Little Snitch, VPN software” deze staan allemaal uit zodat ik zeker weet dat het probleem niet daar ligt .En adblockers werkt toch alleen in een webbrowser?

het probleem kan toch ook niet in mijn Asus router liggen? anders zou het bij de andere gebruiker ook niet werken…toch?

Bijdrager
    McPim

bluepower op 30 december 2019 om 17:31
    En adblockers werkt toch alleen in een webbrowser?

Zou je zeggen ja, toch kan bijvoorbeeld AdGuard een mogelijke oorzaak zijn (zie o.a.┬áhier). De router zou ik inderdaad niet verdenken gezien de user-account test. Vergelijk alle tabjes van je geavanceerde internet instellingen eens (DNS, Proxies, 802.1X etc) tussen de twee user-accounts. Misschien heeft een van die programma’s daar iets veranderd.

Als je er niet uitkomt zou je voor beide user-accounts een EtreCheck rapport hier kunnen plaatsen, dat geeft een hoop meer info.

Bijdrager
    bluepower

Het werkt weer .

Ik heb EtreCheck gedaan en zag dat het programma Avast antivirus er op stond ,deze verwijdert en Macbooster  alles laten checken en alles opgeschoond.

Computer opnieuw opgestart weer opnieuw inloggen in iTunes……en ….nog geen resultaat.

Ik dacht ,ik ga een schone installatie doen ,dus ik maak een time machine backup. En plotseling werkte Itunes weer volledig.

Bedankt voor je hulp McPim.

Bijdrager
    McPim

Wat het dan ook precies was: fijn dat het weer in orde is!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.