3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    g4ce

Itunes, aperture en iphoto restore bij clean instal

Hoi,

Ik heb net een nieuwe HD en wat extra ram gekocht voor mijn MacBook en zou graag een clean instal doen van Lion.
    Hoe de instal moet heb ik al begrepen. (eerst SL met de dvd en dan lion update via de app-store)

Ik zit echter met de vraag hoe ik mijn Itunes, aperture en iphoto libraries gemakkelijk kan terugzetten. Alle files zitten namelijk in de libraries op de interne schijf. (die via time machine, ReadyNAS en crashplan gebackuped worden)

Kan dit gewoon via time machine, of gebruik ik beter een tool als Carbon Copy Cloner / SuperDuper.

Kan er iemand een stappenplan geven hoe ik het best te werk ga?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Bijdrager
    Ir.Bob

Je kunt gewoon de libraries van de betreffende programma’s terug zetten van een backup, als je ze gebackupped hebt. Voor iPhoto en Aperture staan die normaal gesproken in ~/Afbeeldingen voor iTunes in ~/Muziek. Of je zet na de installatie met TM alles terug, dan heb technisch gesproken dan wel geen clean install, maar een clean install is sowieso iets nutteloos. Het is een beetje voor mensen die Windows niet los kunnen laten en nog steeds denken dat OSX ook zo iets als Windows is.

Bijdrager
    chatsmit

edit: oh er was al iemand me voor:-)

Als je een goede (normale) time machine backup hebt, en al die betreffende libraries gewoon in je thuismap staan, gaat het heel eenvoudig:

Je installeert Lion opnieuw nadat je tijdens deze installatie de Mac hdd hebt geformatteerd (Mac OS Uitgebreid Journaled). Een clean install dus.

Op het einde van de Lion installatie start automatisch Migratie-assistent (of je start het later zelf).

In migratie assistent geef je op dat je je thuismap terug wilt zetten en je instellingen.
    – Er vanuit gaande dat je libraries op de standaard locaties staan => binnen je thuismap! –

Als je in time machine NIET opgeeft dat alle Programma’s terug moeten, moet je de software zelf opnieuw installeren en koppelen aan je libraries.

Hiermee moet het gewoon lukken.

Kort gezegd: je moet na een clean install je thuismap terug kopiƫren. Dit kun je ook handmatig doen door een goede thuismap-backup terug te slepen naar je huidige thuismap.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.