18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    william89

iTunes alle iTunesstore muziek opnieuw downloaden?

Hay ik heb mijn iMac verkocht en ga nu een nieuwe Mac kopen. Als ik dan in iTunes inlog, gaat iTunes dan alle muziek opnieuw binnenhalen die ik gekocht heb? Dat zou wel makkelijk zijn, heb ik al mijn gekochte muziek weer terug.

Bvd,

William

Bijdrager
    lumpii

Volgens mij als je gewoon al je bestanden terug zet vanuit timemachine op je mac, dan vraagt itunes of ie deze mac mag machtigen voor je gekochte waren. Als je op ja klikt en vervolgens je wachtwoord intypt, geeft ie aan dat je “x van de 5 pc’s hebt gemachtigd”. Was bij mij ook het geval vorige week, werkt ideaal:)

Bijdrager
    SPQR

@ TS: Volgens mij is dat niet zo! Maar je kunt wel je iTunes library-reservekopie terugzetten natuurlijk…

Bijdrager
    william89
    ”SPQR”

@ TS: Volgens mij is dat niet zo! Maar je kunt wel je iTunes library-reservekopie terugzetten natuurlijk…

En als je die niet heb gemaakt???:evil:

Bijdrager
    iJoost

Dan kun je dat niet.

Ze zeggen wel eens dat er geen domme vragen zijn, maar…;-)

Bijdrager
    fuen

Kun je inderdaad niet – zomaar – opnieuw downloaden. Zul je ze toch ergens hebben moeten staan.

…maar was ’t niet beter die vraag voor verkoop te stellen?:P

Bijdrager
    gtalien

Zonder Backup van je muziek ben je denk ik alles kwijt. Apple laat je niet alles opnieuw downloaden…

Edit: weer veel te laat geantwoord:P

Bijdrager
    william89
    ”iJoost”

Dan kun je dat niet.

Ze zeggen wel eens dat er geen domme vragen zijn, maar…;-)

Ik bedoel, wat is dan een alternatief?! :innocent:

Bijdrager
    iJoost

Je hebt natuurlijk ook de iTunes machtiging voor die computer weer ingetrokken voor je ‘m weg deed, toch?

Bijdrager
    MouseMighty
    ”william89″
    ”SPQR”

En als je die niet heb gemaakt???:evil:

Dan helpt een UTFS ook niet meer maar is het een typisch geval van PEBKAC. Ik hoop voor je dat je je iTunes account (eigenlijk ook alles) gewist hebt op je verkochte Mac anders heeft de aankopende partij veel plezier van je zuurbetaalde muziek.

Bijdrager
    william89

Ik heb wel de machtiging ingetrokken:wink:

Bijdrager
    lumpii

Maar als je je mac verkoopt, en een nieuwe koopt maak je toch een backup van je bestanden? Of is dit zo heel raar?

Bijdrager
    william89

Misschien wil ik schoon beginnen? :innocent: Nee luister ik heb wel een TimeMachine backup, maar ik dacht als ik dan mijn muziek terugzet, heb ik gelijk alles terug, terwijl ik eigenlijk alleen mijn legaal gekochte muziek terug wil hebben. De rest hoef ik niet meer…:P

Hoe legaal :innocent:

Bijdrager
    lumpii

Dan kan je toch heel eenvoudig al je muziek terugzetten en het “illegale” deel verwijderen?

Bijdrager
    william89

Jah maar dat is lastig uitzoeken :innocent:

Bijdrager
    SPQR

Volgens mij kun je wel als je inlogt bij iTunes > mijn account, wel zien wat je ooit gekocht hebt. Dan zoekt het alweer een stuk makkelijker;)

Bijdrager
    iJoost

Sorteer op de kolom Soort in iTunes dan heb je ze zo.

Bijdrager
    vanhyfte.johnny

Ja inderdaad. Aangekochte muziek is van de soort ‘Beveiligd AAC Bestand’.
    Als je alles behalve deze soort verwijderd hou je alleen de aangekochte liedjes over. 8)

”iJoost”

Sorteer op de kolom Soort in iTunes dan heb je ze zo.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.