7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    iErik

iTunes – Albums filteren?

Is er een manier waarop je iTunes alleen albums met meer dan 10 nummers in een afspeellijst zet? Ik bedoel : 1 afspeellijst voor alle volledige albums. Ik heb namelijk nogal wat losse nummers, en het ziet er een beetje lelijk uit in “albumhoesjesweergave”. Ik heb iTunes voor Windows. Deze weergave bedoel ik:

Bijdrager
    error

Je kunt in een smart playlist niet aangeven dat je enkel albums wil zien met meer dan 10 nummers… maar je zou je onvolledige albums en losse nummers ook een extra kenmerk kunnen geven (bij ‘grouping’ of in de comments) die je met een smart playlist kunt filteren… Beetje creatief met de ID-tags omgaan.

Zo van ‘toon alle muziek maar niet de nummers met ‘los nummer’ (of ‘partial album’ in de comments (of bij grouping).

Zo kan ik bijvoorbeeld filteren op herkomst en label.

Inactief
    Anoniem

Het is nou eenmaal zo, ik heb het nog even geprobeerd voor je. Leer er maar mee leven, tenzij je bereid bent alle albums te kopen…. :sealed:

Bijdrager
    iErik

Ok, ’t is moeilijker dan ik dacht dat het was, maar ik probeer wel de deel van verzameling-optie..

Bijdrager
    Buzz

Helemaal automatisch kan dat inderdaad niet. Errors oplossing is een goede, maar het kan ook zonder aan de tags te zitten. Want als je alle losse nummers in een aparte playlist sleept kan je een smart playlist maken waar alle muziek in staat die weer niet in die “losse nummers” playlist staat.

Ik doe hetzelfde voor mijn iPod. Mijn bibliotheek is 50 GB en ik heb een iPod van 30 GB. Ik heb een afspeellijst met alle muziek waar ik toch nooit meer naar luister, maar die ik wel nog op mijn computer wil bewaren. Die zet ik een aparte afspeellijst. Vervolgens maak ik een slimme afspeellijst van maximaal 30 GB aan muziek die dus niet op die ‘zwarte lijst’ staat.

Bijdrager
    error

Da’s ook een prima oplossing.

Bijdrager
    iErik

Ik heb gewoon alle albums aangevinkt als zijnde “hoort bij een verzameling” ofzoiets, en toen een playlist gemaakt die alleen nummers kiest die bij een verzameling horen. ’t Was niet eens zoveel werk 8)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.