4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Gloaming

iTunes albumillustraties

Hallo,

Ik heb net een iTunes account aangemaakt en heb enkele illustraties via de “haal albumillustraties op” functie aan nummers toegevoegd. Het is zo dat wanneer je via deze weg albumillustraties toevoegd, ze niet in het muziek bestand gecodeert worden maar in een map (/iTunes/albumart/) terecht komen.

Kan ik die map verwijderen zonder dat de illustraties uit iTunes verdwijnen?

Groet.

Bijdrager
    karelc.

Ik denk het wel maar zou het zelf niet doen want vind het Albumart onderdeel van iTunes echt Super

Bijdrager
    trabant

Handelingen in de map iTunes kun je over het algemeen het best aan het betreffende programma overlaten.
    Maar je kunt natuurlijk wel de boel even naar elders verplaatsen en kijken wat er dan gebeurt. Bij brand gewoon terugzetten, dunkt me.
    Als je in iTunes op een nummer of album rechtsklikt en dan info kiest, kun je album art toevoegen die wel meteen in het nummer zelf terecht komt.
    Let er wel op dat als je dat voor meerdere songs doet; de vorige afbeelding wordt vervangen, terwijl het bij één tune ook gewoon kan worden toegevoegd.

Bijdrager
    .Arne

Inderdaad, vrij irritant. Deed ik vroeger altijd; albumart toevoegen voor het eerste lied van een cd, dan werd de hele cd goed weergegeven in iTunes. Maar als je dan een programma als CoverSutra gaat gebruiken, merk je dat je eigenlijk het album art voor ieder lied moet toevoegen. Kwestie van gewoonte lijkt me.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.