5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    MFranssen33

iTunes albumcovers verschijnen niet op muziekbestand zelf

Hallo iedereen!

Ik zit met het probleem dat als ik in iTunes coverart toevoeg vaak de coverart wel in mijn coverflow komt maar niet op het desbetreffende muziekbestand zelf.
    Dus als ik bij ‘toon in finder’ het mapje bekijk is het muziekbestandje nog steeds zwart met een muzieknoot erop. Het vreemde is namelijk dat het bij zeg de helft wel goed gaat en de andere helft niet…

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Gr Marc

Bijdrager
    Zodiack

Hoi, geen oplossing maar hier het zelfde ‘probleem’.
    Zie alleen ’t probleem niet zo, wat voegt het toe?
    Als ik ‘m zie in coverflow dan doet ie ’t toch, of heb je speciale wensen.

Bijdrager
    Evil Otto

via de iTunes store albumillustraties ophalen, of het hele album selecteren, op info drukken en de afbeelding naar het vakje aan de rechterkant slepen. Dan komt het plaatje bij alle songs op het album.

Bijdrager
    Richard74

Wat Evil Otto zegt. iTunes slaat de coverart niet standaard in het bestand zelf op. Daarvoor moet je inderdaad het foefje uithalen door de albumafbeelding op te halen, vervolgens kopieren, alle nummers van het album selecteren en vervolgens de afbeelding plakken voor alle nummers tegelijk.

Bijdrager
    MFranssen33

Ja dat is dus het vreemde als ik dus een de afbeelding ophaal verschijnt hij wel bij de coverflow maar niet op de bestanden in finder. Ook als ik de cover wis en opnieuw ophaal er gebeurt niks in de finder. Op zich geen punt want in finder speel je normaal niet je muziek af. Ik vind het gewoon erg vreemd dat dit bij de helft wel goed gaat en de andere niet….

Ik gebruik alleen sinds kort Ecoute voor mijn muziek omdat het compacter is en sneller reageert dan iTunes door dit programma ben ik erachter gekomen want die toont die helft van m’n muziek als zwart vierkant met muzieknoot. Dus ja dan maar met dat foefje proberen!

Ieder geval bedankt!

Gr

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.