6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Grave

iTunes album covers probleem

Had al even rond gezocht, maar kon niet zo 123 mijn vraag vinden dus hierbij.

Ik ben al mn nummers opnieuw in iTunes aan het zetten en aangezien ik ze ook op mn iphone weer wil zetten wou ik het nu goed doen aangezien ik vaak nummers afspeel en dan ineens er geen cover bij staat op mn iphone.

Nu was me geadviseerd om de ID3 tags te veranderen. Dus ik converteer ze allemaal. En voor 9 van de 10 albums werkt dit goed en krijg ik de album art van apple als ik erom vraag. Maar soms dus niet. Met geen mogelijkheid komt er meer een album cover bij wanneer ik op “Haal albumillustratie op” klik :? Terwijl het gewoon normale nieuwe albums zijn die in de apple store staan.

Hoe kan dit, en hoe kan ik dit oplossen?

Ik kan wel zelf illustraties erin zetten, maar die zijn toch vaak crappier dan de originele apple store album covers.

Alvast bedankt!

Moderator
    Mac Daddy

Je moet de album naam (en de overige gegevens) exact hetzelfde hebben als hij zo in iTunes staat.
    Je kan gegevens ook kopiƫren vanaf de iTunes store. Dit doe je door een track te klikken met de rechtermuisknop en dan copy. Dan kopieert hij alle gegevens van 1 liedje. Als je dat kopieert in het album veld, dan haal je alles weg, behalve de albumnaam. Als het dan nog niet werkt, dan kan het zijn dat iTunes het niet verkoopt.

Maar dat gezegd te hebben. Ik heb laatste een nummer gedownload via andere wegen en daarna exact de gegevens van iTunes overgenomen en hij kan inderdaad bij dat nummer de album art niet vinden. Terwijl hij te koop is in de store.

Bijdrager
    Grave
    ”Mac

Je moet de album naam (en de overige gegevens) exact hetzelfde hebben als hij zo in iTunes staat.
    Je kan gegevens ook kopiƫren vanaf de iTunes store. Dit doe je door een track te klikken met de rechtermuisknop en dan copy. Dan kopieert hij alle gegevens van 1 liedje. Als je dat kopieert in het album veld, dan haal je alles weg, behalve de albumnaam. Als het dan nog niet werkt, dan kan het zijn dat iTunes het niet verkoopt.

Maar dat gezegd te hebben. Ik heb laatste een nummer gedownload via andere wegen en daarna exact de gegevens van iTunes overgenomen en hij kan inderdaad bij dat nummer de album art niet vinden. Terwijl hij te koop is in de store.

Ik heb de gegevens gekopieerd vanuit de itunes store. Maar waar/hoe kan je de gegevens kopieren. Als ik em in het albums vakje kopieer, zet hij alles daarin, dus artiest,album, nummers etc, ipv bij alle nummers.

Moderator
    Mac Daddy

Ja, dan zet hij inderdaad alle gegevens erin, maar dan moet je dus al het overbodige weghalen.

Bijdrager
    essiw

je kan het ook handmatig erin gooien;) bij info;) gwn een plaatje van google kan je er naar toe slepen

Bijdrager
    JWB

Of dit

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.