16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    R-Flow

iTunes album art

Ik loop steeds vaker tegen een irritant probleem aan met iTunes en de automatische album art download functie. Wanneer ik een reissue heb van een CD, zoals Room Eleven – Six White Russians And A Pink Pussycat (+Bonus CD) en nu ook Rihanna – Good Girl Gone Bad (Reloaded), download iTunes steeds de album art van de “oude” normale versie. Dit is nogal raar omdat in beide gevallen de nieuwe reissues gewoon beschikbaar zijn in de iTunes Store.

In het geval van Rihanna – Good Girl Gone Bad (Reloaded) krijg ik:

Wat dit moet zijn:

Weet iemand hoe je iTunes zover krijgt de goede album art te downloaden? Vind het namelijk nogal dom om met de verkeerde versie te zitten.

Bijdrager
    william89

Heb je de Albumnaam echt goed gechecked? Anders zou ik het niet weten.

Bijdrager
    Hailstorm

Gezien de kwaliteit van de covers die iTunes doorgeeft heb ik enige tijd geleden al besloten om dit maar voor eigen rekening te nemen…

Kost wat tijd om van alle 267 albums in iTunes HQ-covers te vinden en deze te verkleinen naar 400×400, maar dan heb je wel wat!

Bijdrager
    R-Flow
    ”william89″

Heb je de Albumnaam echt goed gechecked? Anders zou ik het niet weten.

Yep. Heb zelfs de exacte metadata van de iTunes Store overgenomen.

Eerst kon je nog handmatig aan die album art komen via een site maar dat heeft Apple geblokkeerd. Lastig, lastig, lastig.

Bijdrager
    error

iTunes heeft het soms niet goed… zoek het hoesje gewoon elders (bij online winkels, het label, de site van de artiest, myspace google, een van de vele artwork-hulpjes etc.) en gebruik de beste die je vinden kunt.

60% van de muziek die ik toevoeg aan iTunes is niet in de iTunes Store te vinden dus ik zit meestal elders naar een cover bestand te zoeken.

In 1 seconde gevonden:

Bijdrager
    R-Flow

Goede kwaliteit is in dit geval haast niet te vinden. Niet op hogere resolutie in ieder geval.

Bijdrager
    Hailstorm
    ”.RR”

Goede kwaliteit is in dit geval haast niet te vinden. Niet op hogere resolutie in ieder geval.

Oh nee?

Inactief
    Anoniem

Of probeer dit eens.
    Zie bij de widget eerst het i tekentje om het aan te zetten.
    Kies bij fetch art online de server waar hij de album covers vandaan moet halen.
    Zet ook je widget van iTunes aan, druk op vooruit knoppen en voeg zo de covers
    (niet altijd hoge resolutie) toe.
    Succes!

Bijdrager
    R-Flow
    ”Hailstorm”

Oh nee?

Die link is niet helemaal lekker.

”error”

In 1 seconde gevonden:

Ja die had ik ook al gevonden… 400×400 pixels is veelte laag voor Front Row e.d. Heb in iTunes album art resoluties zitten die over de 1000×1000 pixels gaan.

Daarnaast heb ik hier gewoon twee voorbeelden gegeven, ik zoek meer een permanente oplossing voor dit probleem aangezien er wel meer albums zijn waarbij het fout gaat.

Bijdrager
    error

Een permanente en waterdichte oplossing is er niet en zal er ook nooit komen.

Creatief zoeken* en soms genoegen nemen met minder dan 600×600 pixels lijkt mij het meest werkbare alternatief. Altijd nog minder werk dan de cd kopen en zelf het hoesje scannen.

* via MySpace is via het Activity venster in Safari heel vaak prima album art te vinden: zoek naar het hoesje uit de player en verander in de bestandsnaam ‘m’ (van medium) in ‘l’ (van large).

Bijdrager
    R-Flow

Blijft balen dat deze methode niet meer werkt:

http://www.thejosher.net/iTunes/methodtwo.php

Bijdrager
    iPodzz

Dart is de nieuwe kleur van het album van haar.
    De oude was zwart ze heeft er nu 3 nieuwe nummers bij.
    Dus het hoort zo.

Bijdrager
    Pieterr
    ”.RR”

400×400 pixels is veelte laag voor Front Row e.d. Heb in iTunes album art resoluties zitten die over de 1000×1000 pixels gaan.

Het lijkt me dat je hier een beetje overdrijft. Via sites als http://www.amazon.com/ kun je doorgaans aan hoesjes in 500×500 resolutie komen. Die zien er prima uit in Frontrow.

Bedenk verder dat alle hoesjes die je zelf handmatig toevoegt, opgeslagen worden in de audio files en dus ruimte innemen (voor iedere track). Vooral relevant als je de muziek op een iPhone/iPod touch zet.

Bijdrager
    iPodzz

Sorry niet goed gelezen het klopt niet als je in google bij afbeeldingen gewoon “Rihanna Good Girl Gone Bad reloaded” invult krijg je het wel en het maakt niet zoveel uit wat het formaat is.

Bijdrager
    R-Flow
    ”Pieterr”
    ”.RR”

400×400 pixels is veelte laag voor Front Row e.d. Heb in iTunes album art resoluties zitten die over de 1000×1000 pixels gaan.

Het lijkt me dat je hier een beetje overdrijft.

400×400 pixels is echt te laag voor Front Row. Ik geloof dat het minimum daar 512×512 pixels is.

Maar goed volgens mij had ik boven al uitgelegd dat die twee CD’s boven voorbeelden zijn, en dat het heel erg mooi zou zijn als iemand toevallig een echte oplossing heeft. Dat ik me album art via Google kan zoeken snap ik natuurlijk ook wel.:wink:

Bijdrager
    1984
    ”iPodzz”

Sorry niet goed gelezen het klopt niet als je in google bij afbeeldingen gewoon “Rihanna Good Girl Gone Bad reloaded” invult krijg je het wel en het maakt niet zoveel uit wat het formaat is.

Google afbeeldingen:| klik

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.