11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Vision32

Itunes + Airtunes

Bij afspelen via draadloos Ariport express met Airtunes naar mijn stereo installatie stopt de muziek regelmatig. Dit is sinds ik ben overgeschaked naar Macmini van PC. De PC(iTunes) had dit probleem niet.

Komt iemand dit bekend voor en heeft dit opgelost?

Mvg, Hans

Bijdrager
    iJoost

Heb je al even gekeken welke draadloze netwerken er nog meer “zichtbaar” zijn en op welke kanalen die dan zitten? Als je van de buren helemaal geen last van wilt hebben moet je voor jezelf een kanaal kiezen wat minimaal vier af ligt van de andere in gebruik zijnde kanalen.

Bijdrager
    Vision32

Dank je voor de info maar ik zie geen andere netwerken en zeker geen kanaal info. Is daar een special apple programma voor?

Bijdrager
    iJoost

Je kunt bijvoorbeeld de widget AirTrafficControl gebruiken.

Bijdrager
    Vision32

Dank je voor de info maar ik zie geen andere netwerken en zeker geen kanaal info. Is daar een special apple programma voor?

Bijdrager
    iJoost

Je kunt bijvoorbeeld de widget AirTrafficControl gebruiken.

Bijdrager
    Vision32

Widget geinstalleerd en zie maar 1 access point, nl. van mijzelf. Dus dat kan het m.i. niet zijn.

Bijdrager
    hansenonline

toevallig widgets die met itunes te maken hebben actief op de macmini?
    vooral de widget die lyrics zoekt zorgde bij mij voor vertraging op de airtunes.

Bijdrager
    Vision32

Nee, dat ook niet.

Bijdrager
    mvdenberg

in een ander draadje, http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=101075&highlight=, schreef je dat je 512Mb intern geheugen hebt. Nu is dat vrij krap voor een intel mac.
    Hoe reageert iTunes zelf op je mac? Hapert het daar ook regelmatig? Wat doe je tijdens het muziekluisteren (streamen)? Ben je dan andere draadloosnetwerkverkeer aan het genereren (surfen/files verplaatsen)?

Bijdrager
    Cenobyte

Ik vrees ook dat een halve Gig toch echt te weinig geheugen is. Bovendien neemt het naar Airport streamen van de muziek veel meer geheugen en processorkracht in dan het afspelen via de computer.

Aan de CPU zal het niet liggen, mijn oude G4 Powerbook speelt ook zonder haperen af. Ik denk dat je het toch moet zoeken in of het geheugen of in een probleem met je draadloze netwerk (storing van buitenaf).

Het hoeft niet zo te zijn dat, als je geen andere netwerken waarneemt, deze er ook niet zijn. Het kan een netwerk zijn dat zich niet bekend maakt, maar jou toch stoort.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.