7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    EvnL

iTunes Airplay werkt niet helemaal

Hallo allemaal,

Ik zit hier met een nogal vreemd probleem.

Ik heb in mijn woonkamer een Time Capsule voor de wifi. In de woonkamer staat ook een Apple TV. Via powerline communication is op zolder een AirPort Express verbonden met de Time Capsule. Deze zendt ook wifi uit, zodat er een roaming network ontstaat. Met de AirPort Express is een luidspreker verbonden, zodat er daar ook draadloos muziek kan worden afgespeeld.

Als ik me in de woonkamer bevind, kan ik met mijn iPhone en iPad verbinding maken met de luidspreker op zolder en muziek afspelen. Mijn Mac kan geen verbinding maken.

Als ik me op zolder bevind, kan ik met mijn iPhone en iPad verbinding maken met de Apple TV en muziek afspelen. Mijn Mac kan geen verbinding maken.

Alle apparaten kunnen verbinding maken met de AirPort Express als ik op zolder ben en met de Apple TV als ik in de woonkamer ben.

Natuurlijk komt het niet zo vaak voor dat ik op zolder de muziek wil aanzetten in de woonkamer, maar toch zou het moeten werken. Wie weet wat ik eraan kan doen?

Ik gebruik gewoon de nieuwste versie van iTunes op mijn Mac.

Bijdrager
    madcat

Ik heb hetzelfde probleem, ik denk dat het een bug is in iTunes.
    Probeer eens je mac te rebooten en dan nog eens airPlay te gebruiken.

Krijg je onder itunes ook de melding dat het heel lang bezig is met connecten (wat uiteindelijk faalt), terwijl op je iPhone het gewoon direct werkt?

Bijdrager
    EvnL

Ja precies. Hij probeert eerst verbinding te maken met het apparaat, wat erg lang duurt. Vervolgens geeft hij na ongeveer 30 seconden niets meer aan en lijkt het alsof ik verbinding heb, maar als ik muziek wil afspelen, gebeurt er niks.

Bijdrager
    madcat

dit probleem heb ik al best wel lang (heb nog wel ergens een forum post ervan denk ik), ook voor een airport express die op 3 meter van de airport extreme staat.
    ik weet niet meer in welke firmware dit probleem zich heeft voorgedaan, maar vind het zelf ook erg vervelend om de mac te moeten rebooten om er gebruik van te kunnen maken (het lijkt windows wel)

Misschien als jij ook een feedback/bug report stuurt naar apple via “www.apple.com/feedback” dat ze het wel op gaan pakken

Bijdrager
    EvnL

Ik zal morgen eens proberen mijn Mac te rebooten. Nu is hij nog bezig met wat belangrijke dingen haha:razz:

Bijdrager
    EvnL

Rebooten heeft niet geholpen.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Wat bij ons thuis vaak de oplossing is voor dit probleem (zelfde situatie):

Wanneer we recent vanaf de iPad video naar de AppleTV gestreamd hebben, lijkt het het Airplay kanaal voor muziek bezet. Wanneer we vanaf de iPad de Airplay instelling van bijvoorbeeld de YouTube App terug zetten naar “iPad” in plaats van “Apple TV” is de weg weer vrij voor Airplay muziek.

Met andere woorden, de video stream zit iTunes Airplay in de weg en dit is op te lossen door het handmatig de weg vrij te maken via de iPad zelf.

Kan je dit volgen? Hoe dan ook, bij ons werkt het!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.