3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    CalmCruiser

iTunes account gewijzigd door Apple?

Vreemde zaak op mijn computer deze week:

Vorige week logde ik na plusminus drie weken weer eens in op de NL iTS. Ik kreeg een gelijk een melding dat mijn account was gewijzigd buiten iTunes om (iets dergelijks in het Engels). Ik heb de boodschap helaas niet bewaard, omdat ik niet het idee had dat er iets raars zou zijn. Anyway, ik werd door de store verplicht naar mijn account settings te gaan en daar mijn account te controleren.

En wat zag ik daar? Mijn account gegevens waren gewijzigd??

Er stond een naam van iemand anders, met mijn adres en cc gegevens, en het telefoonnummer was ook niet de mijne? Echt heel vreemd, ik hier natuurlijk wel een screen shotje van gemaakt.

Ik heb gelijk de settings hersteld en mijn wachtwoord veranderd.

Het gekke ik dat niemand anders mijn computers gebruikt en ik ook nooit op publieke computers werk. Ik acht de kans dat iemand mijn account heeft gehacked dan ook klein. Andere mogelijkheid zou dus zijn dat er een bug zit in de database van Apple.

Ik heb natuurlijk een mailtje gestuurd naar iTunes. Ik gaf in het mailtje al aan dat ik niet zat te wachten op een standaard antwoord, maar dit kreeg ik natuurlijk wel, iets in de trend van wachtwoorden wijzigen enzo.

Affijn, mijn vraag is, heeft iemand van jullie wel eens over een soortgelijk geval gehoord of zelf meegemaakt?

Ik hoor het graag, BVD

Bijdrager
    thereal

check even ( of bel apple) wat er onlangs allemaal is aangeschaft in de store….klinkt in ieder geval erg vreemd. Nummer al gebeld wat er staat?

Bijdrager
    jurgen32

Hoi
    Wilde vandaag via mijn ITouch een aankoop doen en kreeg melding account gegevens gewijzigd en naar mijn itunes/account gegevens gaan:
    Volgens mij is mijn telefoon gewijzigd (mist laatste twee cijfers)

– niets gekocht door ???
    – Verder niets gewijzigd

Wat kan deze melding zeggen? Apple gaat mijn gegeven toch niet aanpassen ?
    of is mijn wachtwoordt bekend bij derde?

Jullie hebben er ook al eenkeer melding gemaakt in een podcast

mvg
    Jurgen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.