4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Herman77

iTunes accepteert .mov niet

Hallo allemaal,

Vanavond heb ik in Final Cut Pro X een video gemaakt en deze met succes ge-exporteert naar m’n harde schijf en daarna in de bibliotheek van iTunes gezet. Nadat ik de video had aangepast en ook deze tweede versie ge-exporteert had onder een nieuwe naam, lukt het niet om deze nieuwe video in de bibliotheek van iTunes te zetten.

Dus de ene video wel maar de volgende video krijg ik niet meer in iTunes.

Hoe kan dat en wat moet ik doen om het wel voor elkaar te krijgen?
    Graag jullie deskundige hulp.

Met dank en groet,
    Herman

Bijdrager
    Beech

Even een paar vragen om je situatie te begrijpen:
    1. Je kunt de video wel afspelen ?
    2. Wat is je systeem, computer, OS, externe HD’s, camera ?
    3. Kun je ook vanuit FCP rechtstreeks naar iTunes exporteren (zoals in iMovie) ?

Bijdrager
    Qmagic

Dan heb je in de verkeerde video codec geƫxporteerd.
    iTunes werkt alleen met de H.264 codec.
    FCP X werkt oa. met ProRes (als standaard) wat niet ondersteund word in iTunes of IOS devices.

Kies in FCP een “Apple Devices 720p (of 1080p)” setting bij exporteren (voor iTunes).
    En kijk je bij export settings dan zie je een klein icoontje van een monitor, daar kan je zien welke apparaten compatible zijn met je export.

Of open het reeds geƫxporteerde filmpje met Quicktime X en exporteer naar: iTunes (of AppleTV/iPad/etc).

Bijdrager
    Herman77

Heren (neem ik aan) Beech en Qmagic,

Hartelijk dank voor jullie genomen moeite. De uitleg van Qmagic heeft mij erg geholpen. Ik ging er vanuit (wederom een aanname) dat alles wat op een Mac gemaakt wordt door alle Apple software ondersteund zou worden. Weer wat geleerd dus.
    Het bewuste videotje staat ondertussen in iTunes en ik ben dus voor deze en volgende keren geholpen.

Nogmaals dank en graag tot een volgende keer.

Met groet,
    Herman

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.