26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    Framed

iTunes 8.0 en Airport Express

Werk ruim een jaar met iTunes en Airport Express (AE), aangesloten op mn versterker. Ideaal: hifi-internetradio en iTunes-downloads. Heb sinds gisteren de iTunes 8.0 update geïnstalleerd en sindsdien de van een andere thread beruchte error -3256 aan boord: geen contact meer tussen iTunes en AE. Ben in tegenstelling tot de meesten in die thread een Vista-gebruiker. Heb AE gereset: werkt niet. Firewall (waarin ik iTunes al vrij had gelaten) uitgezet: werkt niet. Werk met firmware 6.3, wat me de meest recente versie lijkt. Hier http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1701084&tstart=0 al gekeken voor oplossingen, maar dat forum zit ook vol Maccies. Iemand nog een idee wat wel zou kunnen helpen?

P.S. Dit valt me vies tegen van Apple:wink:

Bijdrager
    IndoMac

Nadat ik dit gelezen heb, even bij mezelf gechecked en inderdaad: geen geluid via Airport.
    Ik ben benieuwd wie er een slim idee heeft. En daarvoor bij voorbaat dank, dus.

Bijdrager
    fnk

Bij mij werkt het gewoon, met eerste generatie airport express

Bijdrager
    christiaan1985

bij mij werkt het ook niet.. baal er flink van

Bijdrager
    swodinski

Sinds ik Itunes 8.0 heb gedownload en geïnstalleerd hebt, gaat het bij mij ook niet meer (powerbook en airport express). Daarvoor nooit problemen gehad. Ik kwam op dit forum even langs om naar een oplossing te zoeken, maar blijkbaar is dit geen alleenstaand geval.
    Ik vermoed dat het wachten wordt op een update met een fix.
    Aan het werk Apple!

Bijdrager
    Hansi2124

iTunes 8 en AirportExpress N geeft geen problemen bij mij.

Bijdrager
    iJoost
    Bijdrager
    Framed

Ik had natuurlijk al gezocht, iJoost:wink: Zoals ik schreef: ik heb geen MacOS, maar werk met Vista. Daarover vind ik helemaal niks. Verder ben ik bij qua firmware voor Airport Express, heb ik geen Firewall aanstaan en heb ik AE al ge-reset. Niks helpt.

Bijdrager
    hessel

BIj mij werkt Itunes wel op de Macbook pro maar niet op mijn Imac, heel vreemd ik heb er alles aan gedaan , Ae geresset Itunes opnieuw er op gezet maar niks hielp ik heb nog nooit eerder dit probleem gehad du s we wachten maar weer af.

Hessel.

Bijdrager
    Skip

Same here.. geen geluid, alleen internet, bijwerken, resetten en opnieuw configureren biedt geen oplossing.

Bijdrager
    mcboqeys

Ik had hetzelfde, heb mijn airport express even aan en uit gezet. En dat werkt, de knop in iTunes 8.0 waar je kunt schakelen tussen luidsprekers en computer verschijnt dan vanzelf.

Jos

Bijdrager
    Skip

Ook reeds aan en uit gezet.. helaas.. puzzel nog even verder

Bijdrager
    MacBert

Ik heb hier hetzelfde probleem: resetten, aan/uit, firewall aanpassen, NIETS HELPT

Bijdrager
    MacBert

Ik heb net geupdate naar 10.5.5 en nu werkt iTunes weer over AE. Ik heb de firewall instelling staan op ‘stel toegang in voor specifieke toepassingen’ en vervolgens iTunes toegevoegd aan de lijst met programma’s en heb ‘sta alle inkomende verbindingen toe’ geselecteerd. Dit had ik ook al eens gedaan onder 10.5.4 maar dat werkte toen niet, en nu weer wel. Ik weet niet hoe dat kan, maar het werkt en daar gaat het om.

Bijdrager
    VieriTouch

Net als de topicstarter ben ik ook een vista-gebruiker. Om de 30 seconden stopt de muziek even en gaat daarna verder.
    Echter, zoals bij vele Mac-gebruikers wel het geval is, zonder een foutmelding. Vele oplossingen heb ik al voorbij zien komen die voor Mac-gebruikers soms helpen en soms niet, maar voor vista heb ik nog niet de gouden tip gezien.

Bijdrager
    christiaan1985

Ik heb de boel ge-update, gereset, vervangen, en nog steeds geeft hij problemen.
    Het geluid dat uit de boxen komt via de airport gaat vervolgens haperen, om de 3 seconden 1 seconde stil.
    Meer mensen dit probleem?

Bijdrager
    Framed

Heb de upgrade naar 8.01 gedownload, maar die verbeterde helaas niets. Dus ben uiteindelijk teruggegaan naar iTunes 7.7. Dat gaat zo:

Delete iTunes 8
    Installeer iTunes 7.7
    Delete iTunes Library Data File (Music > iTunes)
    Vervang iTunes Library Data File door oudere Library in (Music > iTunes > Previous iTunes Libraries) en vervang de naam
    Relaunch iTunes 7.7

En mensen, ik luister weer gewoon naar mn gestreamde muziek:D

Bijdrager
    Skip

Had weer eens zin er naar te kijken. Bij opstarten iTunes krijg ik de melding dat mijn Firewall instellingen niet goed staan. Ik heb hem open staan voor alle verbindingen en nog steeds blijf ik de foutmelding krijgen

Bijdrager
    MacBert

Bij mij geeft iTunes nog sporadisch de foutmelding 3256, echter meestal doet airtunes het gewoon. Ik heb geen idee waar dit aan ligt. Morgen komt mn nieuwe MacBook, hopelijk geeft die helemaal geen problemen meer met Airtunes.

Bijdrager
    jakeh

Ik heb het probleem ook. Liedjes stoppen, en gaan soms later weer verder. Heel frustrerend. Zonder foutmelding ook.

Bijdrager
    MacBert

Bij mij werkt het ook nog niet helemaal lekker. Ik heb af en toe ook bij zware belasting van het netwerk dat de muziek gaat haperen. De problemen zijn naar het lijkt gewoon mee ‘gemigreerd’ vanaf mijn oude ibook naar mn nieuwe macbook. Het probleem doet zich vooral voor als iTunes een tijdje heeft aangestaan, na een herstart doet AirTunes het altijd weer prima.

Bijdrager
    jakeh

Gedowngrade naar iTunes 7.7 en het werkt weer. Jammer dan van Genius. Had ik al veel eerder moeten doen, het waren tijdrovende en frustrerende uurtjes die ik er in heb gestoken.

Bijdrager
    VieriTouch

Zojuist geupgrade naar 8.02, en jawel … de onderbrekingen van de muziek zijn er nog steeds. Heel irritant. Daar koop je dan speciaal een aiport voor.
    Kan Apple dat nou echt niet oplossen? Met versie 7.7 ging het prima! Vaag hoor.

Maar wil eigenlijk niet terug naar 7.7, want gaat dat wel samen met m’n iPod touch firmware 2.2??

Bijdrager
    jakeh
    ”VieriTouch”

Zojuist geupgrade naar 8.02, en jawel … de onderbrekingen van de muziek zijn er nog steeds. Heel irritant. Daar koop je dan speciaal een aiport voor.
    Kan Apple dat nou echt niet oplossen? Met versie 7.7 ging het prima! Vaag hoor.

Maar wil eigenlijk niet terug naar 7.7, want gaat dat wel samen met m’n iPod touch firmware 2.2??

Ik moet eigenlijk ook weer terug naar 8, want mijn iPhone trekt 7.7 niet.. grrrr!

Bijdrager
    VieriTouch

Voor de Vista gebruikers onder ons: probeer Vista Anti Lag! Te downloaden via: http://www.codecase.de/

Het schijnt een probleem te zijn met de zero wireless configuration van Vista, die eenmaal in de minuut iets doet met de draadloze verbinding. Bij mij heeft dit programmaatje goed geholpen om de lag (moment van stilte) eenmaal in de minuut weg te halen.

Tot dusver gaat het nog goed :sealed:

Bijdrager
    Skip

Kan iemand me vertellen waar ik de downgrade van iTunes naar 7.7 kan vinden? Nu met 8.1.1 is de audiostream niet meer te selecteren

Edit..: Na lang zoeken en speuren eindelijk op de Apple Support pagina een firmware upgrade gevonden voor mijn Airport Express.. Blijkt dat er al bijna 2,5 jaar een versie 6.3 bestaat en ik had nog 6.2 .. Problemen opgelost en alles werkt weer als vanouds.

Wel vreemd dat die update er nooit automatisch is geweest en nergens is te vinden dan alleen bij de Support van Apple.

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.