9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    error

iTunes 8 Genre thumnails, tja…

Die genre thumbnails in de Grid weergave van iTunes 8 zien er i.m.o. nog al lullig uit:

Plus: niet alle standaard genres in iTunes hebben een plaatje gekregen en Dance, House, Techno en Trance hebben allemaal hetzelfde ‘Dance’ plaatje.

Het genre ‘Religious’ (vrij neutrale term) heeft als afbeelding…

(= minder neutraal)

Ha!

Gelukkig zijn de afbeeldingen (iTunes/Contents/Resources/) gewoon weg te gooien en dan gebruikt iTunes gewoon een van de album covers zoals bij de genres waarvoor de iTunes designers geen standaard afbeelding hebben bedacht.

Bijdrager
    EclipX

op een ipod/iphone manier is dit leuk om door je muziek te scrollen, zoals coverflow
    maar op de mac.. terwijl je een muis hebt waarmee je veel sneller je keuze maakt via lijstweergave..
    is niet echt iets wow, gewoon eyecandy

Bijdrager
    sypie

Als je weet waar de afbeeldingen staan dan zou je ze dus ook zelf kunnen vervangen. Je zou zelfs, als eerste denk ik, een iconset kunnen maken voor iTunes 8.

Bijdrager
    macsterdam

control-klik iTunes > show package contents > contents > resources. Daar staan alle afbeeldingingen.
    Maak wel eerst een backup voor je iets veranderd:D

Bijdrager
    error

Ik heb het getest, je kunt ook het genres.plist bestand weggooien, maar dat is niet noodzakelijk.

Je kunt natuurlijk ook de 51 afbeeldingen vervangen met je eigen ontwerpen… en zelfs ontbrekende genres toevoegen, maar dan moet je je wel even verdiepen in het genres.plist bestand – daarin wordt aangegeven welk plaatje iTunes moet laten zien bij welk genre:

[code:1:72c0c0b976]<dict>
    <key>matchString</key><string>alternative</string>
    <key>resourceFile</key><string>genre-alternative.jpg</string>
    </dict>[/code:1:72c0c0b976]

Wellicht maakt iemand hier ooit een applicatie voor (zoiets als CandyBar)… ik zal het niet zijn.

Ik ben blij dat ik die knulligheid uit iTunes heb kunnen verbannen.

Bijdrager
    Jpunt

ik vind het ook flink storend (met name het blingblingding van hiphop, iets waaraan ik binnen het genre júist een hekel heb), dus fijn om te lezen dat ze te verwijderen zijn!

Bijdrager
    bartje

niet eens genre metal of ska… vind het maar een hoop onzin.

Bijdrager
    Double_UK

Of, en dat is simpeler dan bovenstaande ingrepen:

– Beweeg je cursor boven een icon zodat je kunt kiezen uit de covers van je eigen muziek.

– Kies een cover die je leuk vindt en het genre goed weergeeft volgens jou

– Control-klik en kies ‘stel standaardraster voor illustraties in’ uit het pop-up menu.

– KLAAR! :)

Bijdrager
    error

Hee! Da’s ook handig! Dank voor de tip.

Werkt ook bij de Grid weergave van Artists en Composers!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.