-
Q:
iTunes 8 Genre thumnails, tja…
Die genre thumbnails in de Grid weergave van iTunes 8 zien er i.m.o. nog al lullig uit:
Plus: niet alle standaard genres in iTunes hebben een plaatje gekregen en Dance, House, Techno en Trance hebben allemaal hetzelfde ‘Dance’ plaatje.
Het genre ‘Religious’ (vrij neutrale term) heeft als afbeelding…
(= minder neutraal)
Ha!
Gelukkig zijn de afbeeldingen (iTunes/Contents/Resources/) gewoon weg te gooien en dan gebruikt iTunes gewoon een van de album covers zoals bij de genres waarvoor de iTunes designers geen standaard afbeelding hebben bedacht.
Ik heb het getest, je kunt ook het genres.plist bestand weggooien, maar dat is niet noodzakelijk.
Je kunt natuurlijk ook de 51 afbeeldingen vervangen met je eigen ontwerpen… en zelfs ontbrekende genres toevoegen, maar dan moet je je wel even verdiepen in het genres.plist bestand – daarin wordt aangegeven welk plaatje iTunes moet laten zien bij welk genre:
[code:1:72c0c0b976]<dict>
<key>matchString</key><string>alternative</string>
<key>resourceFile</key><string>genre-alternative.jpg</string>
</dict>[/code:1:72c0c0b976]Wellicht maakt iemand hier ooit een applicatie voor (zoiets als CandyBar)… ik zal het niet zijn.
Ik ben blij dat ik die knulligheid uit iTunes heb kunnen verbannen.
Of, en dat is simpeler dan bovenstaande ingrepen:
– Beweeg je cursor boven een icon zodat je kunt kiezen uit de covers van je eigen muziek.
– Kies een cover die je leuk vindt en het genre goed weergeeft volgens jou
– Control-klik en kies ‘stel standaardraster voor illustraties in’ uit het pop-up menu.
– KLAAR!
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.