11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Lexis

iTunes 8 en albumillustraties = dubbele bij zelfde album

Hallo,

Dit probleem had ik ook al bij iTunes 7, maar bij versie 8 gaat het irriteren:P
    Ik heb namelijk meerdere nummers van hetzelfde album, maar dan heb ik voor ieder nummer een apart albumillustratie. Of een paar nummers bij 1 album, en de rest bij een ander album, met dezelfde illustratie.

Ter verheldering:
    Viva la Vida – Coldplay Album: Viva la Vida or Death and all His Friends
    Violet Hill – Coldplay Album: Viva la Vida or Death and all His Friends

Deze hebben, omdat ze op hetzelfde album staan, dezelfde illustratie, maar de albumillustratie wordt voor beiden apart getoond, waardoor ik 2 keer dezelfde illustratie heb. Hoe zijn deze nummers samen te voegen?

Julian

Bijdrager
    sypie

* Zorg dat de informatie bij beide liedjes exact hetzelfde zijn, een spatie achter een albumnaam of een artiestennaam zorgt al voor verschillen
    * Bekijk eventueel aanvullende info zoals het jaartal van het album
    * Wat gebeurt er als je aangeeft dat ze deel uit maken van een verzameling?

Bijdrager
    JDVM

Daar zijn al erg veel topics over geweest.
    Zorg dat album en album-artiest exact hetzelfde zijn ingevoerd.
    Dat gaat het makkelijkst door het hele album te selecteren, dan ‘Info weergeven’ en dan voor het hele album hetzelfde in te vullen.

Edit: Sypie was me voor. Verzameling aanvinken is niet nodig als je de rest goed invult.

Bijdrager
    Lexis

Maar het probleem is dus dat alles goed staat. Geen spaties niks. Exact ingevoerd.

What’s next?

Edit: Deel van verzameling aanvinken bleek wel degelijk te helpen.
    Bedankt!!!!!

Bijdrager
    JDVM

Weet je het zeker? Ook alle andere velden? Klik eens bij alle lege velden het vinkje aan en druk dan eens op OK…?

Bijdrager
    Tom Lemaire

Haal gewoon de album foto die je niet wil weg.. en volgens mij kan je ook de volgorde van je album foto’s veranderen.. dan moet je volgens mij slepen, in je illustratie scherm staan dan 2 picca’s en de meest linkse wordt getoond, mischien is dit het?

Bijdrager
    Maurits Lagerberg

@ Tom Lemaire

Nee dat is het niet.
    Picca’s = Foto’s voor de mensen die denken (wtf staat daar nou weer;))
    Als je Album en Album artiest gelijk maakt zou het voldoende moeten zijn althans dit is bij mij wel zo het geval.

Inactief
    Anoniem

Ik heb nu bij twee gevallen gehad dat alles hetzelfde lijkt te staan, maar toch maakt hij er twee albums van. Als ik dan de album naam aanpas naar iets anders en het weer goed zet dan is het probleem opgelost:) Slaat hij inderdaad toch ergens een spatie op of zo? Wat je niet kan zien. Maar dat is mijn oplossing.

Inactief
    Anoniem

Kan je ook bij een verzamel cd met verschillende artiesten uiteindelijk 1 albumpic weer laten geven? Ik heb nu 3 cd’s die allerlij artiesten op de cd hebben staan. daardoor krijg je in coverflow de afbeeldingen wel 15 keer te zien.

Inactief
    Anoniem

Jup dat kan, door het vinkje bij Compilations of Verzamelingen neer te zetten.
    Dan worden alle geselecteerde liedjes onder een verzamelalbum geplaats.

Bijdrager
    JDVM

Niet nodig: vul album en album-artiest hetzelfde in voor heel het album (album-artiest is dan de “overkoepelende” artiest). Voor artiest kun je dan bij elk nummer iets anders laten staan.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.