13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    maccnl

iTunes 4 Windows (NT)

Op m’n werk gebruik ik een PC met Windows NT geïnstalleerd. Ik zit al een week of wat te smachten naar iTunes 4 Windows, blijkt het niet voor NT geschikt te zijn!! Is Windows 2000 niet bijna hetzelfde als Windows NT, maar dan anders!? (?)

Is er geen trucje om iTunes toch aan de praat te krijgen???

Bijdrager
    makelthedevil

Windows 2000 is net als NT bedoeld voor zakelijk gebruik.Je kunt het vergelijken met Windows 98 en Windows Me.Ik ga ervanuit dat als je de systeembeheerders eens aardig aankijkt dat ze er dan gerust Win 2000 opzetten,omdat het voor het netwerk niks uitmaakt.

Bijdrager
    maccnl

Ik denk niet dat dat handig is. Ik ben software ontwikkelaar en wil m’n systeem zoveel mogelijk identiek aan dat van de gebruikers houden…

Bijdrager
    makelthedevil

Dan geef ik je weinig kans.Backwards combitable kennen ze nog wel bij microsoft,maar forward zeker nooit,waarschijnlijk mis je net 1 dlletje of krijg je een flauwe popup dat het niet gemaakt is voor jouw besturingssysteem.Ik ga er overigens wel vanuit dat in de dichte toekomst jullie netwerk zal worden geupdated zal worden naar 2000,omdat NT vergelijkbaar is met Windows 95,en uit 1996 komt

Bijdrager
    maccnl

We zijn met XP bezig, maar je weet (misschien) hoe dat gaat…onderzoeken, testen, bla, etc. Voordat dat uitgerold wordt zijn we weer een paar maanden verder…

Bijdrager
    Ruben
    ”makelthedevil”

…omdat NT vergelijkbaar is met Windows 95,en uit 1996 komt

Dat is niet helemaal correct natuurlijk. Van oorsprong is het misschien wel uit hetzelfde jaar, maar NT is middels allerlei “Service Packs” (Micro$oft benaming voor “Major Bugfix Sets”) toch wel met zijn tijd mee gegaan, terwijl Windows 95 al ergen in 2000 officieel was afgeschreven door Microsoft. Ik heb NT ook nog op mijn oude Wintendo servertje staan en het voldoet nog prima voor de meeste dagelijkse zaken, het is in elk geval een stuk stabieler.

Maar goed, IK ga er in elk geval nu wel Windows 2000 opzetten, want met iTunes for Windows heeft het kreng in elk geval weer nut grekregen!:-P

Bijdrager
    hardus

“Ik ben software ontwikkelaar en wil m’n systeem zoveel mogelijk identiek aan dat van de gebruikers houden…”

dan moet je toch juist 2000 draaien?
    of hebben al die gebruikers ook oude computers?

Bijdrager
    Ruben
    ”hardus”

dan moet je toch juist 2000 draaien?
    of hebben al die gebruikers ook oude computers?

Er zijn nog genoeg omgevingen waar men mt NT werkt hoor. Bijvoorbeeld Eneco Energie in Rotterdam, daar hebben de ze nieuwste en snelste desktops staan, maar nog steeds allemaal met NT erop. Althans, dat was nog steeds zo in februari dit jaar toen ik er weg ging…

Bijdrager
    makelthedevil

@iruben:
    Helemaal gelijk heb je daarin,het is inderdaad recent gehouden met servicepacks,maar toch gaan de meeste bedrijven momenteel over naar xp

Bijdrager
    Ruben
    ”makelthedevil”

…maar toch gaan de meeste bedrijven momenteel over naar xp.

Da’s waar. Toen ik vertrok bij Eneco werd er ook al gesproken over het overstappen van een 100% NT omgeving naar Windows 2003 Servers en XP client, misschien dat ze inmiddels al zover zijn daar.

Bijdrager
    hardus

“de nieuwste en snelste desktops staan, maar nog steeds allemaal met NT erop”

G5’s met NT? :P

Inactief
    Anoniem

met vpc :D

(niet echt slim bekeken ….

Bijdrager
    Ruben
    ”hardus”

G5’s met NT? :P

Okee, de nieuwste en snelste INTEL machines dan.:-P

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.