16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    lijda

iTunes

Gisteren heb ik de laatste versie van ITunes geinstalleerd. Sindsdien kan ik geen verbinding meer maken met de iTunes Store, en dus ook mijn iPhone en iPad niet meer updaten. Ik gebruik een Vaio met Windoes 7. Kan iemand mij helpen???????

Bijdrager
    Asaxx112

Een echte machine aanschaffen :D,, een Mac

Bijdrager
    Yaris

Wat een dom antwoord, Asaxx112. Schrijf dan helemaal niets. Alsof er op een Mac geen problemen met iTunes kunnen zijn. Dit forum staat er vol van.

Bijdrager
    FujiFilm

ik zit met hetzelfde probleem hier….

@ Yaris wees eens een beetje verdraagzaam, Asaxx112 was maar aan het moppen, als we al niemeer mogen zwanzen is het ver gekomen hoor.

Bijdrager
    Hansi2124

Als dit soort nutteloze bijdragen worden geaccepteerd: dan zijn we pas ver gezakt. Het is hier een Apple forum, geen kinderspeelplaats.

Welkom hier, Lijda.
    Het zou kunnen helpen als je je pc misschien herstart?
    Is er nog een mededeling waarom er geen verbinding gemaakt kan worden?

Bijdrager
    Yaris

@ FujiFilm: het moet voor een nieuwe gebruiker onaangenaam en arrogant overkomen als hij op zijn vraag de reactie krijgt dat hij maar een Mac moet kopen. Ik heb dat hier al meer gezien: een Windowsgebruiker stelt een vraag en het antwoord is meteen “Koop een Mac”. Veel forumleden hebben een vals superioriteitsgevoel omdat ze een Applegebruiker zijn. Als een Mac feilloos werkte zou dit forum niet hoeven te bestaan want dan zouden er geen problemen zijn om te bespreken.

Bijdrager
    KarelWillem

Is een forum uitsluitend bedoeld om problemen aan te kaarten?

Heb ik dat toch jarenlang verkeerd begrepen.

Een tip voor de topicstarter: Een titel als iTunes helpt niet om snel een antwoord te krijgen.
    Omschrijf in een paar woorden wat je probleem is. Dan krijg je veel meer respons.

– Wat is de foutmelding als je tracht contact te maken met de iTunes Music Store?

Bijdrager
    iBookMark

Een forum kan van alles zijn. Het is ook een plaats om tips en trucs te delen en soms een beetje OT te leuteren.:-)

Bijdrager
    lijda

Hallo allemaal, dank voor jullie reacties…….. Ik krijg de mededeling dat er geen beveiligde verbinding kan worden gemaakt met de iTunes Store. Ik ben naar internetopties gegaan, alles staat goed. Ik heb iTunes, Quicktime, Safari, Bonjour verwijderd en opnieuw geinstalleerd, het probleem blijft bestaan. Safari geeft ook niets, alleen een witte pagina………….

Heb bewust een vaio gekocht, als ik buiten in het zonnetje zit is alles net zo goed te lezen als binnen. Heb trouwens ook een macbook, scherm stuk na anderhalf jaar, geen garantie, ben er helemaal klaar mee.

Bijdrager
    Hansi2124
    KarelWillem op 07 augustus 2011

Is een forum uitsluitend bedoeld om problemen aan te kaarten?

Heb ik dat toch jarenlang verkeerd begrepen.

Om te leuteren is de Apple Lounge in het leven geroepen. Dus dat heb je niet verkeerd begrepen.
    Maar in de overige subforums mag je van anderen hulp verwachten; niet het antwoord dat je de verkeerde apparatuur hebt gekocht (want dat slaat in dit geval nergens op) en daarnaast ook niet eens aankomt met een eventuele oplossing.
    Als je als kind zo’n opmerking wil maken, kan je dat m.i. beter doen in het forum van Habbo hotel.

Nu weer on topic graag.

@Lijda
    : heeft het misschien iets te maken met een firewall?
    Normaal gesproken heeft het verwijderen van een programma meestal geen zin, maar gaat het (bij een Mac althans) meer om voorkeurenbestandjes of zo. Heb jij die ook verwijderd van je Vaio?

Bijdrager
    lijda

Bedankt voor je reactie, ja de windows firewall is uitgeschakeld en ook de firewall van Bullguard. Mijn man is ook de nieuwe versie gaan installeren en heeft nu hetzelfde probleem:cry:
    Safari geeft trouwens een blanco pagina……
    Ben echt geen ster in dit soort zaken, hoe verwijder je voorkeurbestandjes??

Bijdrager
    Hansi2124

Daarvoor moet je dan weer bij een Windows forum zijn (als het over die Vaio gaat). Ik heb zelf geen Windows, dus daarmee kan ik je sowieso niet helpen….
    Op de Mac is het com.apple.iTunes.plist wat je kan vinden in de thuisbibliotheek / Preferences. Dit bestand dan even parkeren op het bureaublad, dan kan je het altijd weer terugplaatsen mocht het niet geholpen hebben.
    Het zou ook nog met DNS-settings te maken kunnen hebben misschien.
    Heb je het probleem bij bedraad én draadloos?
    En terug naar een oudere versie van iTunes (downgraden) gaat ook niet?

Bijdrager
    KarelWillem

Het slaat nergens op, maar you never know:

…just go to edit, preferences, then Parental Controls and check the iTunes store box, once that is checked then check the “allow access to iTunes U box…. you should be good to go from here on out..

Bijdrager
    lijda

Vandaag heb ik een mail ontvangen van Apple. Er zijn veel mensen die dezelfde problemen hebben na het downloaden van iTunes 10.4 die Windows 7 gebruiken. Ze zijn bezig met het zoeken naar een oplossing…….

Nu maar afwachten hoe lang het duurt:sealed:

Bijdrager
    Hansi2124

Inderdaad even de update van iTunes in de gaten houden dan.

Bijdrager
    FujiFilm

Inderdaad even de update van iTunes in de gaten houden dan.

Zo slim is hij/zij wel denk ik Hansi2124….:-)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.