6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Dick de Roos

iTunes 12.8: Albumillustraties (weer) toevoegen

Ik heb een paar jaar geleden mijn muziekbibliotheek in iTunes gezet. Het zijn merendeel eigen CD’s. De album-illustratie kon ik vrij simpel plaatsen.

Nu ik (blijkbaar) iTunes 12.8 heb, zijn meerdere albums nu zonder illustratie. Waardoor dat komt, is mij onduidelijk.

Maar ook het opnieuw plaatsen van de album-illustratie kan blijkbaar niet meer.

Of weet iemand hoe dat wel weer kan??

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

In iTunes 12.9 werkt het net als ik het me herinner van bijna altijd: in het infovenster is er een tabblad Illustratie, waar je afbeeldingen in kunt slepen. Wil je dat voor een heel album doen, dan selecteer je alle nummers ervan en druk je dan pas op ⌘i.

Bijdrager
    KarelWillem

Gewoon zoals altijd; cmd-i > tabblad Illustraties

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Dick de Roos

Dank voor de antwoorden, maar het is nogal verwarrend en ik kom er niet verder mee.

Sommige albums hebben wel de illustratie in het info-tabblad “Illustraties”, maar krijg ik niet te zien in iTunes.

Wat ik gedaan heb, is een illustratie van het album in een map op de Mac plaatsen  en vervolgens:

1. de nummers van het album selecteren (voor de zekerheid)

2. in het tabblad: “Illustraties” klik op de knop: Voeg illustratie toe” Dan navigeer ik naar de illustratie die in de map op de Mac is geplaatst.

3. sleep (een kopie van) de illustratie vanuit  de map op de Mac naar het scherm Illustraties van iTunes.

4. klik op “OK”.

In iTunes komt de illustratie dan tevoorschijn, maar vreemd genoeg weer niet in het nummerbeeld. In het plaatje hieronder is Baby Grand nu wel zichtbaar in iTunes, maar niet in het nummer-scherm.

Overigens: bij sommige albums krijg ik ook met bovenstaande handelingen niets in beeld.

Ik ben er nu achter dat die albums niet meer (fysiek??) in iTunes staan. Ik moet ze dus weer importeren in de bibliotheek. Maar waarom zijn die albums uit iTunes geknikkerd??

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door  Dick de Roos.

Bijdrager
    roto

Ook niet als je even in de navigatiekolom van iTunes op iets anders klikt (bijv. genres, of artiesten) en dan weer teruggaat naar je vorige weergave? Ik heb nl. gemerkt dat iTunes tegenwoordig erg slecht is in het refreshen van een venster.

Voor wat betreft de verwijderde albums: staat er toevallig in je iTunes map een map “iTunes media” met daarin een map “Music” waar de verloren albums in staan?

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 5 dagen geleden door  roto.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 week, 5 dagen geleden door  roto.

Bijdrager
    Dick de Roos

Dat klikken op artiesten of albums geeft inderdaad wel een illustratie bij het nummeroverzicht.

Dank voor de tip!

Mijn muziek staat in iTunes Media>>Music.

Ik merk dat er in een aantal albums veel shit is gekomen (mappen en bestanden met xxx.itc).

Als ik dat eruit gooi, en het album weer in de bibliotheek importeer, is alles weer goed.

Zo kom ik de winter wel weer door. 🤓

Hopelijk blijf ik vervolgens verschoond van dergelijke fratsen van Apple in de toekomst. 😡

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.