13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Martin67

iTunes 12.7 Wat vinden we ervan?

De nieuwe iTunes 12.7 is voor mij geen verbetering. Ik heb daarover een comment geplaatst in het draadje over het ontbreken van de IOS App Store.
    Toch vind ik het belangrijk genoeg om hier een eigen topic op te starten, dus wat vinden jullie ervan?

Dit is de comment die ik geplaatst heb in het nieuws draadje:

Martin67
    App Store voor IOS verwijderen uit iTunes snap ik niet helemaal. Ik vond het altijd makkelijk om vanuit de Desktop via de Preview pagina door te klikken naar iTunes om de app te downloaden of de reviews te lezen.

Nu moet ik na het lezen van een app review mijn iPhone SE pakken en dan naar de IOS App Store gaan, om vervolgens te kijken of de reviews mij bevallen en eventueel de app te downloaden. Niet echt een handige workflow.

Waarom niet de IOS App Store integreren in de MacOS App Store met bijvoorbeeld een Toggledown menu waar je kan kiezen tussen OS Apps en IOS Apps?

Het moet dan toch ook mogelijk zijn om de functionaliteit die in iTunes zat inzake IOS Apps Back-ups maken, sorteren en eventueel vanuit je Browser de Preview pagina te openen in de IOS App Store te realiseren in een centrale App Store?

iTunes voor Muziek, Films, Podcasts en Boeken.

App Store voor MacOS Apps, IOS Apps en Watch Apps.

Hier is in mijn ogen niet echt over nagedacht.

Bijdrager
    KarelWillem

Apple werkt stapsgewijs.

Dus over een jaar of drie zal die App Store wel één geheel worden. .;)

Bijdrager
    fred44nl
    Bijdrager
    Martin67

@fred44nl
    Bedankt voor de tip maar ik denk dat dit slechts een tijdelijke oplossing zal zijn, aangezien de update van macOS High Sierra er aan zit te komen.

Bijdrager
    fred44nl

je bent niet verplicht om naar High Sierra te gaan, maar de vingers jeuken al:)

Bijdrager
    csteelooper

Ben blij dat iTunes weer terug is gegaan naar de basis, de Tunes in iTunes staan eindelijk weer op de voorgrond. Wel hadden ze bij Apple dan een aparte app mogen introduceren voor de Mac om iPhone management mee te doen. Met iPhone Management bedoel ik simpelweg álle taken die niet of niet direct met media (lees: muziek) te maken hebben, dus het downloaden en beheren van apps op je iPhone; het opslaan, organiseren en beheren van custom ringtones, het bijhouden van backups, et cetera. Zo zou iTunes worden wat het ooit al was, een mediaspeler. Nu staan alle apps die je al had nog wel in je iTunes Library, net als je custom ringtones, maar ze zitten er eigenlijk aan als een blinde darm; iTunes doet er zelf niets mee… Gelukkig kun je nog wel gewoon .m4r-files rechtstreeks via iTunes op je iPhone zetten (sleep ze rechtstreeks naar je iPhone in de iTunes zijbalk), maar de verdere integratie is helemaal weg. Zelfde voor apps. Nogmaals: het feit dat die integratie weg is, is geen probleem voor mij. Maar dat er niet een andere manier van beheer voor terugkomt (desnoods een web-versie à la Google Play) fronst me op zijn minst de wenkbrauwen…

Bijdrager
    Facundo

Nu nog die synchronisatie met ios naar een aparte app en alle sinds 10.6 geschrapte functies weer terug en het begint er weer een beetje op te lijken. Ook moet icloud music library m’n lokale bestanden en tags met rust laten i.c.m. Apple Music. Tot die tijd zal ik Apple Music sowieso niet meer uitproberen.
    Aan die reviews heb je nu overigens helemaal niets meer. Op je mac had je nog sorteeropties, maar op ios kom je meestal bij de oudste reviews terecht en heb je geen sorteeropties om dit om te draaien.

Bijdrager
    Ziegler

Ik bemerk helemaal geen verschil in de nieuwe iTunes . . . . .

Bijdrager
    Buzz
    Martin67 op 20 september 2017

Nu moet ik na het lezen van een app review mijn iPhone SE pakken en dan naar de IOS App Store gaan, om vervolgens te kijken of de reviews mij bevallen en eventueel de app te downloaden. Niet echt een handige workflow.

Het vraagt misschien een kleine aanpassing van je “workflow”, maar een iOS app store in een Mac app is echt uit de tijd. Met features als Hand-off, Safari Reading List, en het Share Menu is het een fluitje van een cent om van de Mac naar je iOS apparaat over te stappen (of andersom) als dat nodig is.

Bijdrager
    pruus

Waarom in iTunes ook nog een keer de apps bijhouden. Lekker schoon voor muziek maken en dan ook goed. Ik mis de app store niet.

Bijdrager
    Shmoo

Moeten we er ook elke update iets van vinden?

Bijdrager
    Facundo

Nee hoor! Je kunt draadjes laten gaan zonder overal je plasje achter te laten. Maar natuurlijk moet je daar wèl zindelijk voor zijn.

Bijdrager
    RobbyH

Ik vind mijn boeken (pdf en eBooks) niet meer terug in iTunes op mijn PC (Windows versie). Ik synchroniseerde altijd via itunes mijn aangekochte eBooks (gedownload van o.a. Bol.com) alsook mijn eigen aangemaakte pdf documenten of handleidingen. Nu vind ik dit niet meer terug in itunes. Evenmin kan ik mijn ipad laten synchroniseren met bv boeken uit Calibre. Hoe krijg ik die boeken weer zichtbaar in mijn bibliotheek?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.