12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    iMaxMac

iTunes 12.3.1.23 upgrade maakt iTunes bijna onbruikbaar!

Ik beging deze ochtend de grote fout om de updates te doen die apple beschikbaar had gesteld (ben overigens bewust nog niet overgestapt naar El Capitan uit angst voor problemen).

Een van de updates was iTunes. Na de update is iTunes bijna niet bruikbaar meer. Continu spinning beachballs. Bij wisselen van track, slepen van een track naar een playlist, etc.

Heeft iemand dezelfde problemen (en hopelijk een oplossing)?

Systeem= iMac 27inch late 2013, iTB SSD, 16Gb Ram, 3.5Ghz i7 CPU.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Night. Reden: In juiste subforum geplaatst

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, geen problemen hier.

Oplossing: voorkeuren van iTunes wegmieteren en opnieuw opstarten.

Of… begin eerst maar eens met het opnieuw opstarten van je computer.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    iMaxMac

hi karel willem, dank voor jouw reaktie. restarten heb ik gedaan. helaas geen verschil. hoe kan ik de “voorkeuren van iTunes wegmieteren”?

Bijdrager
    SponZz

Moet zeggen dat iTunes op mijn machine (El Capitain), sinds gisteren ook bijzonder traag is met updaten en het bijwerken van Podcasts.
    Ligt denk ik aan de servers bij Apple want ik heb er op mijn iPad en iPhone ook last van, geeft op mijn iPad aan dat er vier nieuwe updates zijn terwijl volgens de lijst alles is bijgewerkt.

Bijdrager
    KarelWillem

Voorkeuren iTunes:
    Gebruiker > Bibliotheek (klik in Finder met alt ingedrukt op Ga > Bibliotheek) > Preferences > iTunes

Verplaats alles uit deze map naar je bureaublad (dan kan je het altijd weer terug zetten)
    Start iTunes opnieuw op

Geblokkeerd
    SusanUSA

Verlepperitus

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  SusanUSA.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dat is misschien handiger.:)

Gebruiker > Bibliotheek (klik in Finder met alt ingedrukt op Ga > Bibliotheek) > Preferences > en dan alles wat je kan vinden.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    iMaxMac

Hi Karel Willem en SusanUSA,
    Ik heb de preferences weggegooid en iTunes opnieuw opgestart. Ik kwam keurig in het beginscherm ‘Welcome’ waarin ik op ‘agree’ moet klikken om de terms en conditions te accepteren. Het gekke was dat zelfs in dit ‘welcome’ scherm ik spinning beachballs krijg. Iedere actie duurt zo’n 30-40 seconden. Ik heb de activity monitor een aangezet om te kijken wat er nu gebeurt. Bij cpu load zie ik dat hij naar de 100.8% tot zelfs wel 113% (wist niet dat dat kon) schiet en vervolgens ‘itunes not responding’ aangeeft.
    Volgens mij moet mijn 3.5Ghz i7 dit makkelijk aankunnen. toch?

Bijdrager
    iMaxMac

Andere apps draaien overigens wel normaal.

Bijdrager
    lordoftheflatbush

Ik heb ook een groot probleem nadat ik geüpgraded ben naar iTunes laatste versie, OSX laatste versie en iOS9.1.
    Als ik muziek afspeel via OSX/iTunes of iOS9 Muziek app, dan blijven nummer hangen en moet ik telkens op de start knop drukken. Niet te doen dus. Ik heb een betaald familie abonnement op Apple Music, maar zo hoeft het van mij dus niet.
    Het is geen algemeen netwerk probleem, want als ik Spotify of Soundcloud speel dan heb ik nergens last van.
    Het lijkt op een probleem in het CDN van Apple. Op de Apple TV heb ik ook last van onderbroken films en ook met muziek.
    Iemand een oplossing?

Bijdrager
    MacModus

Ik had / heb dezelfde problemen met iTunes als TS. (Imac 5K i7)

Nieuwe installatie gedaan/Time Machine terug gezet. Heel veel meer ruimte en een sneller iMac. Dus dat is lekker
    maar nog steeds ITunes die moeilijk doet.

Nu heb ik een aardige collectie CD allemaal door de jaren heen overgezet naar MP3, die heb ik allemaal verwijderd en nu lijkt het opgelost.

Maar nu moet ik weer alle CD in iTunes zetten in de diverse mappen en dat deed ik altijd album voor album. Maar is daar een snellere oplossing voor?
    En dan bedoel ik niet een hele map naar de afspeellijst slepen want dan krijg ik geen losse albums in mijn afspeellijsten ( venster aan de linker kant)

Bijdrager
    iMaxMac

Voor wie het zelfde probleem heeft met laatste iTunes upgrade;
    Er zijn veel mensen, voornamelijk met grotere muziek libraries (mijn is 200Gb) die ze sinds 2002 hebben opgebouwd. Op een ander forum trof ik een, niet optimale, oplossing voor mijn probleem. Ik heb een downgrade gedaan naar oude versie en mijn problemen zijn weg. Voor instructie, zie tekst hier onder.
    Wel vervelend dat mijn vertrouwen in apple een serieuze deuk heeft opgelopen. Ik ben absoluut geen techie en dat is de reden dat ik sinds de iMac G3 ben overgestapt op apple. Apple software deed het gewoon altijd. Nu durf ik niet eens te upgraden naar El Capitan vanwege alle problemen die je op fora leest.

Russell Madden
    Nov 5, 2015 11:53 AM
    Re: Itunes not responding, running extremely slow
    in response to Anthony MacCarthy
    Yeah, I was a bit nervous about using Terminal, but I did as someone suggested and it worked okay. I’ll paste in what I posted elsewhere. As for playlists, I’ve not gone through every one of them, but when I reverted, nothing seemed amiss as far as I’ve been able to tell. I’ve been on iTunes since the beginning, and have tens of thousands of songs and videos.

This is from other people. Worked for me, anyway.

Download 12.3:

http://www.v3.co.uk/v3-uk/download-review/1957301/apple-itunes-for-mac-1110

Then:

Open the Terminal
    Run “sudo rm -r /Applications/iTunes.app”
    Re-install iTunes

Just copy/paste into the Terminal window what is inside the quotes in step two, hit enter, you’ll get a prompt for your password. Be aware that when it asks for your password, the password won’t be visible as you type it. After you type password, hit enter and iTunes should be deleted in a few seconds. When I did this, I had my Applications folder open and watched the old iTunes disappear. When that happens, just close Terminal and proceed normally. If your problem is similar to mine, you should be up and running in a few minutes.

After I reinstalled 12.3.0.44, things worked as before. Note: I had to restart my iMac before the version number in Finder matched the actual version number found by looking at “About iTunes” in the menu. Also, I then ran repair disk permissions via OnyX. It showed some problems w/ iTunes permissions, but those may or may not have been relevant to any of this problem.

Good luck and hope this helps.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.