9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Perburg

iTunes 11.01 en albumillustraties toevoegen

Ola,

Ik heb sinds een tijdje de laatste iTunes, maar wordt echt turelures van het toevoegen van albumillustraties. Kan dit niet meer op de manier zoals in de vorige versie (slepen naar de linker onderhoek). Of is er een andere handige manier?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je kunt alle nummers die je wilt aanklikken, dan Toon Info doen (⌘i) en naar het tabblad Info gaan (of Illustraties als je maar één nummer geselecteerd hebt). Daar kun je de afbeelding dan naartoe slepen.

Bijdrager
    MacMeijers

@Jakko
    Dat deed ik ook altijd zo omdat dan de afbeelding in het nummer wordt getagd. Zo kan ik in andere software ook de hoesjes zien. Ik gebruikte dan altijd de hoes die in iTunes vanzelf werd gedownload. Je kon dan op de afbeelding linksonder rechtsklikken en de afbeelding kopiëren, maar dat gaat nu niet meer. is er een andere truc?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je kunt afbeeldingen vanuit het infovenster kopiëren: klik op de afbeelding zodat er een blauw randje rond komt te staan, en druk dan op ⌘C:)

Bijdrager
    MacMeijers

Ja, helemaal goed, dat bedoel ik!!
    tnx!!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Een andere manier is trouwens om de afbeelding uit datzelfde venster te slepen naar waar je hem nodig hebt.

Bijdrager
    Perburg

Dank voor jullie meedenken maar: Ik moet zeggen dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest in mijn eerste bericht. Ik bedoelde juist te zeggen dat ik op zoek ben naar een manier om een afbeelding toe te voegen, ZONDER de rechtermuistoets te gebruiken en dat via “toon info” te hoeven doen. Uit jullie verhalen begrijp ik dat dat de enige manier is??? Klopt dat?

Bijdrager
    Ian L

vroeger had je de artcover links onderin. Toch?
    Die is nu verplaats naar boven waar ook de titel van de lied staat. Als je een plaatje nu daar naartoe sleept komt deze daar te staan. Maar dan moet je wel dat liedje afspelen. Soms lijkt het of het plaatje niet is toegevoegt maar als je daarna weer het liedje aanzet staat deze er wel.

Bijdrager
    Perburg

Hej Ian,

Dit is al stukken beter! Jammer dat je de track eerst af moet spelen, maar dat is ff niet anders. Dit scheelt veel klikjes. THX!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.