3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Joost23

iTunes 10.5 nieuwe melding

Hallo allemaal,

Ik heb een rare melding in iTunes.
    Lib staat op gedeelde harde schijf. Beide accounts zijn beheerder. Voor 10.7.2 en iOS5 werkte het gewoon, maar nu krijg ik in account van mijn vrouw bij opstarten iTunes de volgende melding….

http://dl.dropbox.com/u/7309825/Naamloos.tiff

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Behalve update naar 10.7.2 en iOS5 is er niets veranderd…..begin ondertussen wel een beetje moedeloos te worden van al het gezeur iedere keer……..

Bijdrager
    iDEOwen

Waarschijnlijk is er een permissie probleem. Zoek dat bestand op in Finder (iTunes Library.itl), rechtermuisknop en kies ‘Get Info’. Klap het gedeelte ‘Sharing & Permission’ uit, en voeg de account toe die er nog niet tussen staat in het lijstje. Geef beide accounts ‘Read & Write’ permissies.
    Sorry voor het Engels.:cool:

Bijdrager
    Joost23

Ik ben er al uit….
    Map gedeeld was nog wel gedeeld. Alleen staat daar mijn iTunes lib, en met de update naar 10.5 was deze ineens niet meer voor ieder account te benaderen. Zal wel iets zijn dat ze bij Apple niet hebben getest.

Via toon info op gedeeld gebruiker weer toegevoegd, lees en schrijfrechten gegeven en dit meteen voor de niveau’s naar onderen toe ook toegepast. En geregeld!

Blijf overigens van mening dat Apple de slogan ” it just works” niet meer helemaal waar maakt. En erger nog, met de enorm stijgende populariteit vrees ik voor de toekomst het ergste….

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.