30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    mjvanes

iTunes 10.5 muziek synchroniseren

Ik heb zojuist iTunes 10.5 en iOS 5 geïnstalleerd op mijn iPhone 4. Nu synchroniseert iTunes alles netjes, behalve mijn muziek! Ik probeer een afspeellijst te synchroniseren met een bepaalde selectie uit mijn bibliotheek. Het vreemde is dat er wel wordt aangegeven bij capaciteit dat er 5,8 GB aan muziek op mijn iPhone zou staan. Maar wanneer ik naar de Muziek App ga staat er geen enkel liedje. Iemand een idee…..?

Bijdrager
    nickybbb

Op de button “pas toe” klikken in je itunes?

Bijdrager
    mjvanes

Dat heb ik al een paar keer geprobeerd. Nu net nog maar eens een keer. Geen effect!

Bijdrager
    Aardsengel

Een kleine aanvulling:

De muziek app op de iphone geeft aan geen muziek te bevatten/herkennen. iTunes geeft aan een flinke hoeveelheid ‘overig’ te bevatten na het installeren van ios5. Opmerkelijk is dat ‘overig’ net zo groot is als mijn muziek bibliotheek onder ios4. Ik heb geen idee wat ik nu kan doen. iTunes weigert te syncen want ‘vol,’ de iphone wil geen muziek afspelen want ‘is leeg.’ Rara, go figure. Iemand een idee?

Al eens de iphone herstart, itunes herstart, laptop herstart etc. Ik hoop niet dat ik naar een schone installatie moet.:-(

Bijdrager
    Aardsengel

Bijdrager
    Flatchoo

zelfde probleem… Heeft iemand al een oplossing?

Bijdrager
    Aardsengel

Briljant.:cry:

Bijdrager
    Flatchoo

Ik heb mijn muziek weer terug! Probeer eens het vinkje beheer muziek en video’s handmatig aan te vinken. Laat hem daarna synchroniseren. Alle muziek wordt er dan afgegooid. Daarna loskoppelen en weer aansluiten aan iTunes en het vinkje uitvinken waardoor de gehele muziekbibliotheek automatisch wordt gesynchroniseerd.

Moderator
    Mac Daddy

Ik had vanmiddag hetzelfde probleem met mijn muziek en video’s. Heb toen een restore gedaan en dat hielp.
    Heb eerst nog het synchronisatie vinkje uitgezet, gesynchroniseerd en daarna weer aangezet en gesynchroniseerd. Dat hielp bij mij niet. Een aantal keer geprobeerd. Een restore bracht bij mij de oplossing.

Bijdrager
    Aardsengel

Wonderlijk, enkele keren syncen met bovenstaande foutmeldingen geeft geen hoop op een goede afloop. Ook eens een paar keer muziek syncen aan en uitvinken onder de settings hielp niet. Nu ineens is ‘overig’ als sneeuw voor de zon verdwenen en wil itunes wel de muziek syncen. Alle 13 GB. Gaat even duren dus.

Bijdrager
    iSnokkus

Bij mij gaf hij ook aan dat er niet genoeg ruimte was, maar ik liet de synchronisatie gewoon doorgaan. Toen hij klaar was met syncen werden de balkjes weer normaal

Bijdrager
    Aardsengel

Gelukt, prutsen met aan en uitvinken van muziek-sync-lijsten en tussendoor weer syncen heeft gewerkt. Gedoe.

Bijdrager
    mjvanes

Ik probeer het nu nog een keer. Wie weet dat het werkt. Iemand nog een ander idee?

Moderator
    Mac Daddy

Heb je je iPhone al een restore gegeven? Dat hielp bij mij.

Bijdrager
    mjvanes

Een aantal keer gesynchroniseerd. Vinkjes aan het uit gezet. Geen effect. IEMAND?

Bijdrager
    mjvanes

Ja dat kan ik nog eens proberen…

Bijdrager
    Skater67

zelfde probleem hier. Vinkje aan en uit werkt vooralsnog niet… en terug naar fabrieks standaard resetten zou wel mijn allerlaatste optie zijn… anyone?

Moderator
    Mac Daddy

Wat bedoel je met terug naar fabrieksstandaard? Is dat een restore? En restore doet niks minder dan je iPhone leegmaken, opnieuw iOS 5 erop zetten en alles terughalen van de back-up die iTunes automatisch maakt wanneer je synchroniseert. En dan staat alles zoals je het had.
    Wel eerst even een back-up maken dus, maar bij mij loste dat het muziek probleem op.

Bijdrager
    Skater67

idd. Ben alleen bang dat ik dan bijv. al mijn wifi/hotspot wachtwoorden kwijt ben? klopt dat of worden deze wel ‘onthouden’?

Moderator
    Mac Daddy

Weet ik eigenlijk niet. Het enige is dat iOS 5, wanneer net geïnstalleerd, je door een aantal stappen haalt en 1 ervan is dat ie vraagt om je netwerk te selecteren en vervolgens moest ik dat wachtwoord opnieuw invoeren. Maar ik ben nog niet bij een ander, bekend netwerk geweest.

Maar heb je zoveel netwerken dan?

Bijdrager
    Skater67

Zeker:-) Alle familie, vrienden, opdrachtgevers, kroegen waar ik kom!

Moderator
    Mac Daddy

Ik zat even te zoeken, maar ik kan ook nergens een lijst van bekende netwerken op de iPhone vinden.

Bijdrager
    Skater67

Thx daddy, ik hou het nog ff in de gaten.

Bijdrager
    reporterdavid

Dit probleem heb ik zelf ook gehad. Ik heb toen mijn iPad gereset en na het laden (niks wegklikken!) werkte het prima:)

Bijdrager
    markkeulen

Ik heb de muziek en podcasts wel in beeld op de iphone, maar allemaal in het grijs en daarom niet benaderbaar. Hoe kan ik ze nou luisterbaar krijgen. Ik kan ze ook niet verwijderen.

Bijdrager
    nicow101

Zelfde probleem hier, echter ik kan een gedeelte van de muziek wel afspelen en een gedeelte niet.
    @Mac Daddy, wat bedoel je met restore? herstellen met iTunes?

Bijdrager
    csteelooper

Ik heb zelf gedaan wat ik eigenlijk altijd deed met een update: aan iTunes hangen, back-up maken, herstellen met de daarvoor uitgedachte procedure, als NIEUWE iphone installeren, back-up terugzetten (rechts klikken op iPhone in navigatiekolom, kiezen voor Herstellen van Back-up (Restore from Backup). Ik heb tot nog toe nergens problemen mee, afgezien van het feit dat ik de optie om een lokatie aan een herinnering toe te voegen, niet zie. Maar ik denk dat dát (helaas) niet wordt ondersteund op de 3GS.

Buiten dat werkt echt alles super, en een stuk sneller dan voorheen op de koop toe.

Het mag dan zijn dat ik een kleine omweg heb bewandeld (ik had er immers na de Restore metéén voor kunnen kiezen om een back-up terug te zetten), naar ik heb wel de ervaring dat dit het best werkt.

Edit: Oh ja, en ik had alle instellingen, dus ook de netwerken, nog gewoon in m’n iPhone staan. Zelfs de scores en dergelijke van de diverse games stonden er nog in. Helaas heeft de iPhone nergens een optie om te zíen of de netwerken er nog in staan, maar als je in de buurt van een netwerk komt weet je het vanzelf: de iPhone zal dan verbinding zoeken en krijgen.

Bijdrager
    ray0172

Ik heb ook een probleem…

als ik een album van een bepaalde artiest naar me iPhone sleep dan gaat alles goed,
    maar als ik een bijvoorbeeld greatest hits album met allemaal verschillende artiesten in me iphone zet,
    dan krijg ik dat met geen mogelijkheid in 1 album, hij zet t neer als allemaal lossen nummers.
    Ik heb ze ook allemaal aangeklikt, naar info gegaan en daar de albumnaam een vinkje gegeven maar hij zet ze nog steeds niet in 1 album….

Heeft iemand een idee?
    Heb ik per ongeluk iets aan/uit gevinkt?

Bijdrager
    jf

Wat ik in ieder geval heb gemerkt is dat blijkbaar pas bij de tweede keer syncen een flink deel van de muziek daadwerkelijk als muziek op de iPhone wordt gezet. Bij mij ging het tenminste wel zo, op dat moment verdween ook zo’n 9 GB aan ” overige” en kwam er bij muziek 9 GB bij.

Ook merkte ik vandaag dat van flink wat albums de albumillustratie blijkbaar verloren is gegaan. Heb net alle muziek eraf gehaald en ben nu bezig alles terug te syncen. Hoop dat het daarmee opgelost wordt. [edit] dat heeft inderdaad geholpen. Wat ik zei: na de update naar iOS 5 ging hij bij de tweede keer aan iTunes koppelen nog van alles synchroniseren, inclusief afbeeldingen van nummers. Dat is blijkbaar niet helemaal goed gegaan, bij ongeveer 10% van de albums was de albumafbeelding verdwenen. Even alles er af en er weer op (3500 nummers, dus het duurde even) en het is weer in orde.

Deze update heeft wel veel slordigheidjes in zich, zoveel is wel duidelijk.

Bijdrager
    mjvanes

Ik heb geprobeerd mijn iPhone 4 te herstellen met het volgende als resultaat:

Krijg m’n iPhone nu niet uit de herstelmodus. Hulp iemand?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.