6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jasper050

iTunes 10.5 cover-art maakt bestand erg groot.

Als ik een zelf gescande cd cover aan een iTunes album toevoeg wordt opeens het bestand veel groter dan voorheen het geval was.

Heb ook van een reeds eerder geplaatste cover de scan weggehaald en dezelfde uit iPhoto op nieuwe in een album geplaatst.

De grote van het album met 20 tracks was 67 MB en is nu 122 MB.

Ik kwam er achter door dat ik een album met 31 tracks zonder cover 230 MB was )iTunes plus instelling) en met een gescande cover van 3,8 MB
    op eens 789 MB werd.

Weet iemand wat er aan de hand is? Of wil iemand het zelf ook eens proberen of het ook bij jullie het geval is.

Moderator
    Strifer

De cover-art wordt aan het bestand vastgeplakt om het zo maar even te zeggen. Als je de afbeelding comprimeert of kleiner met een lagere resolutie inscant zou je ook kleinere bestanden moeten krijgen. CD covers hoever natuurlijk niet een paar MB te zijn, je kunt gerust met minder toe.

Ik heb zelf ook een aantal albums waar ik nog steeds een nieuwe scan aan moet toevoegen of waarvoor ik gewoon een plaatje van Google pluk in goede kwaliteit (maar niet te zwaar in bestandsgrootte).

Bijdrager
    jasper050

Een gescande cover staat veel mooier op een grote TV met AppleTV. Maar dat is het probleem niet.

Zoals ik al aangaf wordt ook een oud bestand met het herplaatsen van hetzelfde plaatje opeens dubbel zo groot. En met een nieuw geïmporteerde cd wordt het bestand op eens 3x zo groot!!! Voorheen kwam als ik een gescande cover er bijplaatste er tussen de 25 en 30MB bij.

Bijdrager
    Yggdrasil

Dat is normaal hoor Jasper. Als je een afbeelding scant is de bestandsgrootte heel groot. Wat je moet doen is de afbeeldingen verkleinen met behulp van ‘Voorvertoning’.

Plaatjes van ongeveer 500×500 in .jpg worden héél goed weergegeven op een groot scherm en nemen enkele kb’s in beslag. Heel wat anders dan de vele mb’s van jouw gescande foto’s.

Bijdrager
    jasper050

Ik ben waarschijnlijk erg onduidelijk:smile:

Maar dit is de vraag:

Ik heb een album met een cover was 67MB ik haal de cover er uit en plaats EXACT dezelfde cover uit mijn iPhoto bestand er opnieuw in en opeens wordt het bestand 122MB.???

Moderator
    Strifer

Was de originele cover ook afkomstig van je cover uit iPhoto? Lijkt me toch een ‘probleem’ met de resolutie en grootte van de afbeeldingen. Speel daar eens mee.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.