8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    sprwille

iTunes 10 laat de inhoud van mijn muzieklijsten niet zien

Oke hier is het probleem. heb itunes 10 twee weken geleden geïnstalleerd. deed het toen goed maar van de week liet hij in een keer geen afspeellijsten meer zien. De muziek is er wel want als ik op play druk dan begint iTunes met het afspelen van het eerste nummer en als ik dan op volgende klik dan komt ook de volgenden.

Na wat hulp van Vinhelper die kwam met mogelijke oplossing om nogmaals de bevoegdheden te herstellen, je Mac opnieuw opstarten, en iTunes opnieuw starten.

iTunes verwijderen en overnieuw te instaleren als dat niet zou werken

waren de problemen nog niet verholpen.

Ik keek net bij weergaven en dan staat weergavenopties grijs (zodat je er niet op kan klikken) daaronder kan ik dan wel op op kolombrowsen klikken maar ook daar is alles dan grijs zie afbeelding:

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Enig idee waar de oorzaak van het probleem ligt? Zijn er bijzonderheden waarna deze fout tevoorschijn kwam? Ik zit dan te denken in de richting van back-ups terugzetten of rommelen aan de bibliotheek bestanden..

Bijdrager
    Vinhelper

@iedereen: hier is het eerste deel van het verhaal te vinden.

Dan zul je waarschijnlijk nogmaals een herinstallatie van iTunes moeten doen, en dan moeten uitvinden welke voorkeuren-bestanden er dan ook nog verwijderd zullen moeten worden.

Enig idee, Dr. Maddox?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ik heb zo’n vermoeden dat maar de helft van de preferences zijn overgezet. De voorkeuren van iTunes zelf zijn zo te zien wel overgenomen maar niet de registers van de bestanden zelf?

Ik kan alleen maar gissen maar het zou zomaar kunnen dat de bibliotheek opnieuw moet worden opgebouwd..

Zie hier: link

Bijdrager
    sprwille

@ Dr. Maddox

Ik heb geen backup terug gezet. dit probleem is ontstaan na dat ik ongeveer 100 nummers via iTunes heb verwijdert. Ik heb dit al vaker gedaan en nog nooit problemen me gehad, gewoon de bestanden geselecteerd (in iTunes zelf) rechter muisklik dan verwijderen en verwijderen naar prullenbak. Daarna iTunes normaal gebruikt. En aan het einde van de avond prullenbak geleegd (zoals ik bijna elke avond doe voor dat ik mijn MacBook afsluit.)

Heb net precies gedaan wat er in je linkje stond en ook nu laat geen enkele afspeellijst muziek zien.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Jammer! Probeer anders eens een nieuwe install.

Moderator
    Poezenbeest

Als de ‘registers’ niet werken, dan is de library stuk. Probeer iTunes op te starten met een andere library door op te starten met de option-toets.

Bijdrager
    sprwille

@Zerk

ook dat heeft geen resultaat. dan nog steeds kan ik weergavenopties niet aanklikken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.