12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    bjorngra

iTunes 10 Covers probleem

Hoi,

Er zal ongetwijfeld ergens een antwoord staan, maar ik kan het niet zo 123 vinden.

Ik heb Hitzone CD1 en CD2 in iTunes staan. Echter laat hij mij alleen van album 1 de cover zien. Bij album 2 staat alleen textueel de titel. Als ik Toon Info doe, staat alle info hetzelfde als bij album 1 ingevuld.

Als ik alle nummer van Album 2 selecteer en Toon Info doe, kun je voor Albumnaam e.d. een vinkje zetten. Waarvoor is dit?

Weet iemand wat ik bedoel?

Bijdrager
    iDaan98

Jep, heb ik ook, maar dan op Windows, iTunes 10 is wss nog niet helemaal zonder kinderziektes..

Bijdrager
    Facundo

Zet na ‘toon info’ eens bij alle tracks van album 1 bij schijfnummer : ‘1 van 2’ en bij alle tracks van album 2: ‘2 van 2’. Dat zou moeten helpen.

Bijdrager
    Facundo

O ja, de vinkjes geven aan dat het betreffende veld ‘ge-edit’ gaat worden in wat er door jou is veranderd. Het gaat ook automatisch aan als je iets invult in het betreffende veld. Niet aangevinkte velden blijven onveranderd.

Bijdrager
    Facundo

@ iDaan98. Het beschreven gedrag van iTunes was al zo en heeft niets met kinderziektes te maken.

Bijdrager
    bjorngra

Zet na \’toon info\’ eens bij alle tracks van album 1 bij schijfnummer : \’1 van 2\’ en bij alle tracks van album 2: \’2 van 2\’. Dat zou moeten helpen.

Dit heb ik gedaan, maar het blijft hetzelfde.

Bijdrager
    Facundo

Natuurlijk staat er alleen de titel ingevuld als je alle nummers tegelijk ‘toon info’ selecteert: De albumtitel is het enige veld dat overeenkomt voor al die tracks! Als het geen verzamelalbum zou zijn geweest zou ook de artiest worden vermeld. Als je schijfnummer, tracknummer, albumartiest, e.d. goed tagt worden covers e.d. gewoon goed weergegeven voor beide albums.

Bijdrager
    bjorngra

Een probleem is nu opgelost:

1) Toon info > ‘Artiest’ (was ingevuld bij Album 1) ‘Albumartiest’ was leeg.
    2) Bij Album 2 was ‘Artiest’ en ‘Albumartiest’ allebei hetzelfde ingevuld.
    3) Nu heb ik alleen nog bij Album 2 een ‘leeg’ albumafbeelding met muzieknoot, terwijl als ik Toon Info doe er wel bij alle nummer de cover is ingevuld???

Bij albums 2 geeft hij naast de ‘Lege’ cover afbeelding ‘Onbekend album’ aan. Terwijl de albumnaam overal is ingevuld.

Bijdrager
    Facundo

Je kunt bij ‘albumartiest’ bijvoorbeeld ‘verzamelde artiesten’ invullen. Op die wijze geeft coverflow maar 1x de cover weer ipv voor elke track apart. Het is van belang dat je tags consistent zijn. Een spatie hier of daar zal al een verschil maken.

Bijdrager
    Facundo

Bij albums 2 geeft hij naast de ‘Lege’ cover afbeelding ‘Onbekend album’ aan. Terwijl de albumnaam overal is ingevuld.

Hier is dus niet overal precies dezelfde titel ingevuld. Als je van album2 alle tracks selecteert en bij ‘toon info’ is albumtitel leeg betekent dit dat er verschil in de tags moet zitten. Selecteer de albumtitel en kopieer die. Plak die titel vervolgens in je albumtitel-velden. Zo weet je i.i.g. dat ze hetzelfde zijn.

Bijdrager
    bjorngra

Ik heb inderdaad nu bij ‘Albumartiest’ ‘Diverse artiesten’ geplakt en nu is de cover zichtbaar. Ik weet nu denk ik wel wat de problemen zijn.

Hartelijk dank @Facundo.

Bijdrager
    Facundo

Graag gedaan.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.