9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    nivo

iTrip tip

Geen vraag maar een tip!

Ik ben nu ruim twee dagen in het bezit van een iTrip. In het begin was ik uiterst ontevreden over het gebruik in de auto. Het signaal werd maar niet opgevangen. Op mijn transistor radiootjes werkte de iTrip echter perfect. Ik heb dit forum veelvuldig geraadpleegd om te kijken of er een oplossing voor het probleem te vinden was. Maar helaas!
    Op een gegeven moment kreeg ik na wat geexperimenteer wel signaal en nog wel op beide autoradio’s. De oplossing was simpel. Schakel gewoon de functie ta (traffic anouncement) of tp (traffic program) uit. De radio blijft nu op je iTrip signaal staan en drukt zelfs relatief sterke zenders weg. Je kunt dan gewoon je antenne op je dak laten zitten!

Ik hoop dat de mensen die ontevreden zijn met de iTrip mijn tip zullen opvolgen en nu wel succes hebben!

Niels

Bijdrager
    nankovic

ik krijg de ta en tp wel uit, maar de sony radio blijft automatisch zenders zoeken. Heel irritant!:x Op andere radio’s werkte het als een trein.

Bijdrager
    nivo
    ”nankovic”

ik krijg de ta en tp wel uit, maar de sony radio blijft automatisch zenders zoeken. Heel irritant!:x Op andere radio’s werkte het als een trein.

Ik heb alleen nog maar in de omgeving gereden, nog geen lange afstanden. Maar in de omgeving werkt de iTrip feilloos. Zodra ik een lange afstand heb afgelegd zal ik nader berichten.

Bijdrager
    justi

Op lange afstanden gaat het ook prima.
    Ik heb feq. 105.0 en deze werkt prima in de omgeving van Rotterdam en DenHaag, ook richting Amsterdam en Utrecht werkt deze feq. nog goed. Als alternatief heb ik 90.1 en nog een feq ingesteld op mijn autoradio. Op lange afstanden is het dan misschien 1x wisselen van feq. en verder heb je goed ontvangst. :)

Bijdrager
    imacG5 20…

Hoi allemaal,

Heb een 15 gb ipod. maar mijnitrip krijg ik totaal niet aan het werk. Wat zie ik toch over het hoofd?
    Kan iemand mij nog eens duidlijk stap voor stap uitleggen hoe ik het exact moet doen ?

Bijdrager
    Arno

Ik heb ‘m op 106.1 staan en het ontvangst is perfect op mijn Kenwood autoradio. Ik woon in regio Rotterdam, en ik heb nog nooit gehad dat er een andere zender doorheen drukt.

Bijdrager
    Hurly
    ”nankovic”

Ik denk dat je de AF uit moet zetten, omdat de radio anders iedere keer gaat zoeken naar een sterkere zender (AF = Auto Frequency)

Groeten!

Bijdrager
    nankovic
    ”Hurly”
    ”nankovic”

Ik denk dat je de AF uit moet zetten, omdat de radio anders iedere keer gaat zoeken naar een sterkere zender (AF = Auto Frequency)

Groeten!

Ik krijg de AF dus ook niet uit :evil:

Bijdrager
    podipodi
    ”mjvoorbraak”

Hoi allemaal,

Heb een 15 gb ipod. maar mijnitrip krijg ik totaal niet aan het werk. Wat zie ik toch over het hoofd?
    Kan iemand mij nog eens duidlijk stap voor stap uitleggen hoe ik het exact moet doen ?

Ik had hetzelfde probleem de eerste paar keer. Na de 10e keer proberen deed ie het opeens, de lichtjes van de iTrip knipperden net zoals in de beschrijving stond. Als ik nu een nieuwe frequentie opzoek doet ie het zonder problemen. Gewoon nog een paar keer proberen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.