15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Macbooker

Itracks opleiding: Laptop nodig?? Zo ja, macbook??

Hallo,

Ik ga naar alle waarschijnlijk binnenkort starten met I-tracks(eerst de START TRACKS) opleiding, maar mijn vraag is heb je daarbij een laptop nodig? Zoja, een w*nd*ws laptop, of kan een macbook ook??

Ik heb op google gezocht, en bij de vrienden van GoT maar kon daar niks vinden.

groeten

Bijdrager
    appie12
    ”Macbooker”

Hallo,

Ik ga naar alle waarschijnlijk binnenkort starten met I-tracks opleiding, maar mijn vraag is heb je daarbij een laptop nodig? Zoja, een w*nd*ws laptop, of kan een macbook ook??

groeten

niet om te zeuren maar in wat van richting is een I-tracks opleiding?

Bijdrager
    Macbooker
    ”appie12″
    ”Macbooker”

Hallo,

Ik ga naar alle waarschijnlijk binnenkort starten met I-tracks opleiding, maar mijn vraag is heb je daarbij een laptop nodig? Zoja, een w*nd*ws laptop, of kan een macbook ook??

groeten

ICT

http://www.itracks.nl

Bijdrager
    appie12
    ”Macbooker”
    ”appie12″
    ”Macbooker”

Hallo,

groeten

ICT

COOL maar je kan toch gewoon windows (xp) op een macbook draaien of zie ik het nou verkeerd?

Bijdrager
    Macbooker
    ”appie12″
    ”Macbooker”
    ”appie12″
    ”Macbooker”

Hallo,

groeten

ICT

COOL maar je kan toch gewoon windows (xp) op een macbook draaien of zie ik het nou verkeerd?

Het gaat mij nu even om OSX, of dat je specifiek Windows nodig hebt.

Alleen reageren als je me daadwerkelijk kan helpen:D

Bijdrager
    appie12

is gewoon intresse maar ik zou niet meer lastig vallen

Bijdrager
    Nietzman
    ”Macbooker”

Alleen reageren als je iets nuttigs toe te voegen hebt aan dit topic

Oeps, sorry.

Bijdrager
    Eswip

Er staat een contact pagina op de site, bel/mail ze dus gewoon even..

Erg vervelend dat mensen tegenwoordig zelf niet meer kunnen nadenken of iets willen doen..

Bijdrager
    Vin
    ”Nietzman”
    ”Macbooker”

Alleen reageren als je iets nuttigs toe te voegen hebt aan dit topic

Oeps, sorry.

hahahah!

Bijdrager
    Macbooker

Pardon?

Beter lezen :S

”Eswip”

Er staat een contact pagina op de site, bel/mail ze dus gewoon even..

Erg vervelend dat mensen tegenwoordig zelf niet meer kunnen nadenken of iets willen doen..[/quote]

Hallo,

groeten

Bijdrager
    KarelWillem

ICT is voor veel mensen redelijk synoniem met Windows.
    Ik zou dus niet op OSX ondersteuning rekenen.

Bijdrager
    Dorkiban

Pardon?

Beter lezen :S

Ik vind wel dat je erg hoog van de toren blaast voor iemand die hulp nodig heeft…

Bijdrager
    Keyn
    ”KarelWillem”

ICT is voor veel mensen redelijk synoniem met Windows.
    Ik zou dus niet op OSX ondersteuning rekenen.

Idd, ik heb onlangs ook zo’n soortgelijke opleiding gevolgd en daar is het allemaal Windows, Linux en Solaris wat de klok slt. We hebben ook wel even wat Mac OS X Server gezien, maar daar zaten alleen MACjes aan verbonden en alles loopt wel wat gelijk aan Windows 2003 Server. Dingen zoals Active Directory in Windows 2003 noemt Open Directory in Mac OS X etc… Beheren van een OS X Server met alleen maar Macjes is een zaligheid. Daar gebeurt nou eens niets mee.

Ik heb trouwens een Macbook, een zwarte gebruikt en dat ging prima, gewoon even Windows XP en Linux geïnstalleerd wanneer we dit nodig hadden. OS X heb ik nergens nodig gehad, maar ik kon me wel netjes achter FrontRow placeren en Prison Break kijken als ik al klaar was met examen en dat konden de anderen niet.:lol:
    Wij hadden elk ook beschikking over 2 lescomputers (de opleiding zat niet geheel vol vandaar) dus misschien heb je wel helemaal geen laptop nodig. Veel succes met je opleiding.

[size=9:b35551ba89]
    Terloops wil ik toch ook even kwijt dat ik me aansluit bij de rest, een forum is er niet alleen voor JOUW vragen, net zoals een topic niet alleen bestemd is voor JOUW vragen, dus elke vraag is een toevoeging ook al ben jij de topicstarter. Want andere mensen kunnen de verschillende antwoorden lezen en er wijzer uit worden.[/size:b35551ba89]

Bijdrager
    thijsje123

Als je alleen verslagen moet maken (zoals ik op een mbo ict opleiding) is hij echt prima denk ik!
    Maar als je switches moet gaan programmeren word het toch lastig.. Je zal dan een seriele aansluiting nodig hebben!

En de meeste software van Cisco is ook alleen voor windows beschikbaar. Soms ook voor linux en volgensmij moet dat dan wel weer op een of andere manier kunnen draaien op OS x. Maar daar weet ik verder echt niks vanaf

Bijdrager
    dyn
    ”Macbooker”

Hallo,

Ik ga naar alle waarschijnlijk binnenkort starten met I-tracks(eerst de START TRACKS) opleiding, maar mijn vraag is heb je daarbij een laptop nodig? Zoja, een w*nd*ws laptop, of kan een macbook ook??

groeten

Dan zoek je wel op een hele foute plek. Als ik iets wil weten van een organisatie over een bepaalde opleiding die ze aanbieden dan ga ik niet eerst op allerlei fora en zoekmachines lopen zoeken maar kijk ik op hun eigen site. Je kunt wel leuk dit soort vragen op een forum gaan stellen maar hoe moeten al die mensen op dat forum nou weten hoe organisatie X zijn programma voor opleiding y heeft ingedeeld? Wat Eswip dus al eerder meldde. Ik vind zijn opmerking eerlijk gezegd geheel terecht. Als je dit soort dingen al niet eens kunt vinden geeft dat in mijn ogen ook niet bepaald een positieve indruk van jou als ICT’er.

In jouw geval ga je dus naar http://www.itracks.nl, je klikt op “contact” en je ziet:
    I-Tracks
    p/a EXIN, hét exameninstituut voor ICT´ers
    Kantorengebouw Janssoenborch (Hoog Catharijne)
    Godebaldkwartier 365, 3511 DT Utrecht
    Postbus 19147, 3501 DC Utrecht

Telefoon (030) 234 48 11
    Fax (030) 231 59 86

e-mail: [email protected]

http://www.i-tracks.nl / http://www.exin.nl

Mocht je nou niet deze info op de site vinden dan kun je als een heuze nerd ook een whois doen op de domeinnaam:)

Meestal heb je genoeg aan Windows en Linux. Er zijn bar weinig opleidingen waarbij men je wat anders aanleert. Vergeet niet dat je op een laptop tegenwoordig geen parallelle en seriele poort meer hebt wat je dus problemen zou kunnen opleveren bij apparatuur die dat nog gebruikt (switches, firewalls, printers, etc.). Daar heb je dan overigens weer oplossingen voor zoals die van Keyspan. Kom je veel unix-achtig spul tegen dan is en Mac wel prettig omdat die over een unix-achtige onderlaag beschikt. Linux heeft dat ook maar persoonlijk (en ik ben daarin overigens niet de enige) heb ik liever een mac omdat het toch net even wat gebruikersvriendelijker is: dingen werken gewoon, met name de hibernate functie (die is ontzettend brak op Linux en Windows heeft problemen met netwerkkaarten die het allemaal niet meer snappen na een hibernate/standby).

Kortom: informeer eens hoe het lesprogramma eruit ziet en vraag ook meteen even op wat men aan lesmateriaal gebruikt en wat handig is om als lesmateriaal te gebruiken (boeken, software, etc.). Opzich ook wel handig om te vragen wat zij zelf voorhanden hebben.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.