3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    RobbyH

Itnes bib op een NAS en bijhouden Itunes bib wijzigingen.

Hi all,

Een NAS lijkt me wel een schitterend apparaat om toegang te hebben tot je multimedia zonder dat de computer aanstaat. Zo overweeg ik de nieuwe WD My Book Live Duo aan te schaffen. Er is daar een Itunes server aanwezig. De Nas zou sowieso met ethernet aan de router verbonden zijn en die is op zijn beurt draadloos en ook verbonden met powerline adapters. Aan de computer met draadloze verbinding zitten ook adapters.

Nu heb ik een aantal vraagjes waarvan ik geen antwoord op vind:
    1) Ik veronderstel dat je bij zo een NAS dan je Itunes bibliotheek die op je harde schijf staat nu naar de NAS overbrengt. Geeft dit geen problemen met Itunes, qua snelheid van benadering van de songs (het is bij mij al een heuse bib).
    2) Stelt dat alles op de NAS staat: houdt Itunes dan ook de playcount, de slimme afspeellijsten bij?
    3) Stel dat ik bv. de afbeelding (lees de hoes van het album of liedje) verander of een lyric toevoeg, of in de comment iets bij vermeld, gaat dat net hetzelfde alsof het MP3tje op de harde schijf van de computer stond?
    4) Worden de apps dan ook op de NAS opgeslagen en geeft dit geen problemen met de synchronisatie van de Ipad en de Iphone?
    5) Quid synchronisatie met de Ipod? Idem alsof alles op de harde schijf stond?
    6) Quid het benaderen van de gegevens op de NAS naar mijn Sonos?

Welke NAS zouden jullie me kunnen aanraden?

Alvast bedankt voor de feedback.

RobbyH

Moderator
    unSOUND

Vraag 1 is het grootste probleem. Een library op een netwerkschijf zetten maakt het traaaaaaaaaaaaaaaaagggggggh…….

Bijdrager
    TheBigZ

1) Geen probleem. Maar het wordt natuurlijk niet sneller dan in het geval van je bieb op je lokale schijf.
    2) Ja
    3) Ja
    4) Ja
    5) Ja
    6) Sonos heb ik geen ervaring mee.

Voor goede NAS suggesties, zoek op het forum.
    http://www.onemorething.nl/community/zoeken?q=nas

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.