11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Bob4171

iTele2?

Hoi OMT,

Sinds april heb ik een tweejarig contract afgesloten bij tele2 en heb hierbij een LG Cookie gekregen.
    Nu heb ik sinds een kleine tijd geleden begrepen dat tele2 en tmobile gebundeld zijn.

Zou ik dit tele2 abonnement kunnen omzetten van 10,- per maand (actie van tele2 : lg cookie met dubbele belminuten per maand) naar een T-Mobile 2 jarig contract van 30,- + 3G Onbeperkt internet kunnen ‘overzetten’?

Ik weet niet precies hoe dit werkt , maar dit is toch gratis(internet)

Nog even een kleine vraagjes over de iphone zelf:
    1. Iemand ervaring met de Switcheasy Capsulerebel Skeleton?
    2. Is het mogelijk om de knop van de iphone (Home-button) te veranderen in het wit (Bij colorwarepc bijvoorbeeld , kan ik dan gewoon draaien op een USA iphone?)

Bob4171

Bijdrager
    wouwout

ik denk niet dat je je abonnement kunt overzetten. Tele2 en tmobile zijn twee aparte bedrijven, alleen huurt tele2 netwerkcapaciteit van tmobile. Het zijn dus geen dochterbedrijven/zusterbedrijven oid. Tele2 zal inkomsten missen als je je naar tmobile overzetten en dat gaan ze dus niet doen (tenzij met afkoop).

Bijdrager
    juulie

Deze deal heeft alleen te maken met het netwerk waar tele2 op draait, dit heeft niks met de abbonementsdiensten te maken….

Bijdrager
    Igor

Beste Bob4171,

IN het artikel waar jij naar linkt, staat alleen dat tele2 en t-mobile een samenwerkingsverband hebben over het gebruik van het netwerk. er is nergens sprake van een overname. Dus je abonnement omzetten gaat niet lukken. Helaas…

Bijdrager
    Bob4171

Ik dacht dat MVNO betekend dat je je op een Tele2 abbo gebruik kan maken van een Tmobile 3G…
    (Weet niet precies of dit de goede link was , zo stond het in mijn favorieten op IE)

Bijdrager
    Bob4171

Zie net op de site van Tele2 staan dat per ingang van 1 September er gebruik van 3G kan worden gemaakt.
    3 abbo’s , waarvan eentje 2mb/s is.
    Dus ik ga van het weekend maar is op zoek naar een iphone zonder abbonoment , zonder helemaal weer naar Belgie te karren. (zou ik er eentje uit belgie kunnen bestellen?)

Ik zoek nog een leuke case voor m’n iphone….
    Zat zelf te denken aan de SwitchEasy CapsuleRebel Skeleton

Bijdrager
    Werner K.

Ik zit nu ook bij Tele2, maar nu dacht ik dat deze netwerk wijziging een goede reden zou zijn om mijn abbo op te zeggen omdat dit een behoorlijke verandering is.

Weet iemand hier iets over voordat ik met Tele2 ga bellen?

@Bob4171
    , ben je zo niet veel duurder uit? Want volgens mij ben je minimaal 30 euro kwijt per maand en je iPhone is dan een stuk duurder.

Bijdrager
    roy

@werner. Alleen bij nadelige contractswijzigingen kan je opzeggen.

MVNO = Mobile Virtual Network Operator. Jij ziet Tele2 in je display, je zit op het t-mobile netwerk (Zelfde constructie als bijv. AH mobiel)

Je zit dus op een netwerk dat niet overal bereik heeft. Saillant detail, in het hoofdkantoor van Tele2 heb je geen bereik met T-mobile. (Heb er een tijdje gewerkt)

Bijdrager
    Bob4171

@ Werner ,
    Je krijgt vanaf ik dacht 15 september de ongeveer de halve dag geen netwerk , en dan krijg je geen tele2 meer in beeld , maar t-mobile.

Over de rekening:
    Voorbeeld : Ik heb nu een LG Cookie (aka LG Sloomie) voor 10,- per maand , als ik dus ergens een iphone los koop , betaal ik het bedrag van de iphone , dit staat los van mijn abbonoment.
    De rekening is dus zo: (in mijn geval)
    Iphone 16GB 3GS zonder abbonoment op iPhonemonster.nl :
    849,-
    Tele2 abbo 10,- per maand
    10,- p/mnd (100belmiunten + 100sms)
    Tele2 Onbeperkt Plus abbonoment per maand extra 2MB
    15,- p/mnd
    (bovenop je rekening die je bij tele2 al hebt)

Dat komt dus neer op 25,- per maand in mijn geval!

Hou er wel rekening mee dat je een contract bij tele2 hebt van twee jaar.
    Ik weet verder ook niks van opzegtermijnen hoor;)

Zo correct?

Bijdrager
    Werner K.

He Bob,

zoals jij het doet is toch wel erg duur als je het vergelijkt met een iPhone van t-mobile of een Belgische simlock vrije (€575 16GB of €675 32GB) en dan een Super sim van Vodafone erbij voor €13,50 p/m.

T-Mobile 150 Belminuten en 150 SMS – Totaal per 2 jaar (16GB) €818,75 of (32GB) €918,75
    Vodafone als voorbeeld: 125 belminuten en 150 SMS – Totaal per 2 jaar (16GB) €899,00 of (32GB) €999,00

Tele2 100 Belminuten en 100 SMS – Totaal per 2 jaar (16GB) €1569,00 (met de telefoon uit jouw voorbeeld)
    Dit is bijna 2 keer zoveel als bij T-Mobile!!

Maar als je zoals ik dus nog aan je Tele2 vastzit, dan wordt het dus wachten of veel betalen.
    De overstap naar een ander netwerk was geen goede reden om mijn contract stop te zetten helaas.

Werner

Bijdrager
    Bob4171

Weet niet hoe lang je nog aan Tele2 vastzit , Werner?
    Ik nog tot Mei 2011 , dus dat is nog even xD

Maargoed , gister mijn tele2 abbonoment omgezet van 150 bel en 150 sms minuten naar 200bel , 250sms en onbeperkt bundel plus (3G)
    Krijg pas vanaf de 15e netwerk , dus in de tijd kan ik mooi even puzzelen.

Optie 1

Tele2 abbo + iPhone 3GS 16GB (studentmobiel.nl) = 30,- p/mnd + 785,-

Optie 2
    Tele 2 abbo iPhone 3GS 16GB Mobistar (Limburg , dichtbij Maastricht) = 30,- p/mnd + 49,30 (Treinkosten + Buskosten) 575,-
    Totaal : 575,- + 49,30 = 624,30

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.