6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Stadsman

iSync plugins, Nokia en OS X 10.4.9

Met de nieuwe 10.4.9 werkte mijn vertrouwde plugin voor mijn mobieltje (Nokia 6234) niet meer. Maar na een beetje Googlen ben ik er uitgekomen, zonder een nieuwe plug in te installeren – sterker nog zonder gebruik van plug-in.

Stap 1.
    Ga naar iSync in programma’s en command-klik, selecteer “Toon pakketinhoud”. Een nieuw venster wordt nu geopend.

Stap 2. In het nieuwe venster open Contents>Plugins>ApplePhoneConduit.syncdevice>Contents>Plugins>

Stap 3. Selecteer nu de folder met een telefoontype die van dezelfde serie is als die van jou (in mijn geval Nokia 6131, anders google of kijk hier) en kopieer deze folder naar een andere lokatie en maak een back-up. Hernoem de folder (niet de back-up, die is voor noodgevallen) met het typenummer van je mobiel

Stap 4. Open de folder die je net verplaatst hebt en open de Contents folder.

Stap 5. Dubbelklik alle bestanden met extensie plist (inclusief in subfolders!!!!!). De teksteditor heeft nu als het goed is alle bestanden open (kan ook een voor een). Door command-F vervang het type nummer door dat van jouw mobiel (in mijn geval 6131 vervangen door 6234)

Stap 6. Bewaar alle bestanden. Verplaats de folder nu terug in de pakketinhoud (zie stap 2)

Als je niet weet wat en hoe, doe het dan beter niet en wacht op een commerciele versie voor je mobiel.

Succes!

Bijdrager
    Quaint

Super! Mijn E60 gaf inderdaad een foutmelding. Na het verwijderen en er opnieuw ingooien doet ie het weer als vanouds!

Q

Bijdrager
    Stadsman

Update:

In plaats van in Stap 6 de folder terug te plaatsen in de pakketinhoud van iSync kun je hem ook plaatsen in de plugin folder van iSync (>Bibliotheek>PhonePlugins)!

Bijdrager
    Angelzilla

Goede tip.
    Inderdaad bij mij gaf ie ook een foutmelding voor de 6234, maar die telefoon had ik al weggeven aan een vriend.
    De plugin heb ik ooit geinstalleerd en na een test niet meer gebruikt.
    Gelukkig doet mijn 6230i met Isync het wel!

Bijdrager
    Pienjow

thx
    N73 works like a charm again!!

Bijdrager
    ridesmet

Voor mij bleek het nog eenvoudiger. Ik had van Mactomster (zie link in 1e bericht) de Nokia plugin in [code:1:b888245385]/Library/PhonePlugins[/code:1:b888245385] staan. Door de package contents van iSync te bekijken kwam ik er op uit dat mijn Nokia N80 blijkbaar rechtstreeks ondersteund was. Ik heb dus simpelweg de Mactomster plugin verwijderd door de [code:1:b888245385]PhonePlugins[/code:1:b888245385] folder volledig te verwijderen. Synchroniseren werkte perfect!

Ringo

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.