23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    monsterke

isync iShit icouldn’t care less ishouldgetinto real estate

SORRY SERIOUS RANTING AHEAD !!!!!!!!!!!!!

ik zeg het het niet graag maar

WAT HEBBEN DE MENSEN BIJ APPLE NU WEER UITGESTOKEN ?

iSync Palm conduit zeg u ? tja we hebben dat gemaakt ja … maar we hadden blijkbaar geen zin om het goed te doen

Komaan zeg : plaats op Palm aangemaakte afspraken in : en dan heb je keuze uit 1 agenda (nvdr categorie)

plaats de op palm gemaakte afspraken in de juiste categorie verdorie en niks anders … wat denken die lummels bij Apple ?

ik ben echt kwaad

Wie gaat er nu eens een programma of Conduit maken waar ik kan zeggen

ja ik gebruik iSync en nee ik wil geen Fucking ICAL gebruiken want ik ben geen huisvrouw die haar agenda breilessen en tennis wil bijhouden maar ik heb wel een serieus bedrijf waar ik categorie├źn echt wel kan gebruiken en ja ik gebruik dus Entourage en JA ik wil mijn mails van entourage (desnoods via Exchange Activesync maar dan alleen mijn mails (wat ook niet kan) en JA ik wil mijn categories ook meesyncen en JA het moet blijven werken en JA in beide richtingen

eSync2 hoor ik u al zeggen : NOT QUITE

Waarom doen ze zich de MOEITE om zoiets uit te brengen als het toch maar half werk is

Ik ben echt kwaad

Entourage zou een Exchange Activesync Conduit moeten hebben voor ALLEEN MAIL (over GPRS in Versamail kan je Syncen maar het is altijd alles (ook de “events”)

en iSync of Hotsync van Palm zou een betrouwbare Entourage Calendar Syncer kunnen gebruiken

Waarom beginnen ze er gewoon niet aan …

van zoiets wordt ik dus gewoon PISSIG

AMATEURS !!!

Moderator
    Pete.Z

Ga even rustig liggen jongen.

Bijdrager
    MacAttack

Monsterke, jij mag van geluk spreken dat we geen lid hebben die Apple heet. Zo schelden :o

Bijdrager
    Hobbes
    ”MacAttack”

Monsterke, jij mag van geluk spreken dat we geen lid hebben die Apple heet. Zo schelden :o

Mat geen lid die apple heet is daar nu nog niemand opgekomen??

Hou het rustig man

Bijdrager
    fistkikker

Tut, tut, tut.

Heb je de missing sync geprobeerd? Zou moeten werken. Is niet gratis. Ja, moet je maar niet perse met Entourage willen werken. Je krijgt wat van palm en je krijgt wat van Apple. Allebei prima werkende software (en nee ik ben geen huismoeder met breilessen maar een ondernemer met een volle agenda. En ik kan prima uit de voeten met iCal).

Bijdrager
    Floppy

Kunt u de vraag nog ├ę├ęn keer herhalen? Ik verstond u niet zo goed.

Bijdrager
    bas-macfan

Heb je andere problemen inje leven of zo? Iemand die zo woedend word over een computer-progje heeft volgens mijn andere problemen. En dat je dit met ons wil delen zonder een duidelijke vraag of verhaal, triest…………

Bas

Bijdrager
    Nietzman

Je bent gewoon een prutser en je kan het niet.

Zelfs met je Mac kun je niet overweg, koop maar een telraam.

Bijdrager
    buurman

Open Entourage, klik op help en typ het woord “palm”:

(copyright microsoft, so sue me):)
    If you are currently using Palm Desktop to store information, you can import this information into Entourage by synchronizing your handheld device with Palm Desktop so that it has the latest information, and then following the steps below.
    Palm Desktop 4.0 is required for Handheld Synchronization to work properly. If your handheld does not support Palm Desktop 4.0, Handheld Synchronization with Entourage will not work. For more information, check with your handheld manufacturer.
    1. Make sure that Palm Desktop 4.0 is installed on your computer.
    2. Install the Handheld Sync Installer (Entourage Conduit). Open the Additional Tools folder located inside the Microsoft Office 2004 folder. Double-click Handheld Sync Installer, and then follow the directions on your screen.
    3. In HotSync Manager, make sure that the Entourage Conduit is set up to synchronize. For more information, see HotSync Manager Help.
    4. Synchronize the handheld device with Entourage using HotSync Manager.

Bijdrager
    bas-macfan

lief dat je hem helpt, je zou een goede hulpverlener zijn :D

Bijdrager
    buurman

En als hulpverlening niet helpt, dan sla ik erop los :evil:

Bijdrager
    Boskabouter
    ”Nietzman”

Je bent gewoon een prutser en je kan het niet.

Zelfs met je Mac kun je niet overweg, koop maar een telraam.

Nietzman weer hoor, die weer op zijn subtiele manier ff iemand de grond in stampt, goedzo jongen, petje af :?

Bijdrager
    bas-macfan

you go buurman!!!!!!!:P

Bijdrager
    Nietzman
    ”Boskabouter”

Nietzman weer hoor, die weer op zijn subtiele manier ff iemand de grond in stampt, goedzo jongen, petje af :?

Yow! 8).

[size=7:82d59273f9]Hij dissede Apple. Dan mag het. [/size:82d59273f9]

Bijdrager
    rvanloosen

Ik kan altijd wel lachen om Nietzman hoor….

Bijdrager
    monsterke

Even een meer gestructureerd bericht als update :

Ten eerste : Een prutser zou ik mezelf nu ook niet willen noemen maar ik geef toe dat mijn ervaring met Mac niet zo groot is als vele anderen hier …

Ten tweede : Ik ben nogal van het principe dat als mensen een product op de markt brengen dat het dan met de bijgeleverde software zou moeten werken. Ik heb het hier over Palm Hotsync Manager. Palm weet toch dat er mensen zijn die met Entourage 2004 werken en dat ze zullen verwachten dat ze hun calendar (datebook) gaan willen syncen net zoals hun contacten en hun mail … zoiets kunnen ze toch voorzien …

Hoedanook heb ik Missing Sync ook geprobeerd en ook hier geen gewenst resultaat …
    Ik begrijp dat er tuinkabouters zijn die enkel hun telefoonnummers van hun liefje(s) in hun veel te dure Pocket PC of hip mobieltje willen syncen maar ik heb toch iets andere eisen van mijn “portable device” . Missing Sync biedt leuke opties met de mogelijkheid van de profielen en het makkelijk aan en uitzetten van Conduits maar wat heb je eraan als de BASIS conduit die je wil (mail calendar contacts ) niet doet wat je verwacht…

Ik heb echt al alle combinaties geprobeerd en ben al veel afspraken en contacts kwijtgeraakt door het experimenteren … soms verdwijnt gans de inhoud van de calendar op de Palm na het syncen met missing sync (what’s in a name :)) waarschijnlijk bedoelden ze dat met hun naam)

Bottom line is dat het gewoon niet werkt … de forums staan vol met mensen die problemen melden met syncen … zijn dat dan allemaal domme mensen ? Ik denk het niet …

Syncen is nu eenmaal geen makkelijke issue … dat weet ik … maar pretendeer dan ook niet dat je een goed product hebt terwijl het eigelijk niet naar behoren werkt…

IK WIL UNIFORMITEIT …. 1 applicatie met conduits die werken zoals het moet

Ik vraag niet veel denk ik … ik heb mijn Palm en ik heb Entourage en ik wil gewoon dat ze in sync zijn… that’s it … met categorie├źn ( en met mail als het kan) netjes met mogelijkheden om die dingen aan en uit te zetten (als ik bijvoorbeeld eens enkel de mail wil of enkel de calender)

Waarom beperkend werken ? dat is gewoon een blijk van gebrek aan kunnen …

De consument een waaier van opties geven dat is een blijk geven dat je een goeie oplossing geprogrammeerd hebt voor elk soort consument…

En daarin is volgens mij nog niemand geslaagd…
    Het Entourage Conduit op de Addtional Tools CD hoor ik iemand zeggen ? Wat een lachertje ! catergories worden ook niet meegesynced als je he nog niet gezien had … en mail sync is ook niet voorzien .. Waarom ? God only knows why… het was te moeilijk waarschijnlijk…
    Trouwens als ik na het syncen dus zie dat de categorie niet meegesynced is en ik MANUEEL een categorie selecteer en terug sync dan heeft in Entourage de appointment zogezegd een “invitation” terwijl ik dat helemaal niet gevraagd heb er staat dan From: en voor de rest niks … Be serious dat is toch geen manier van werken !

Ik vraag me ook af waarom iSync zo nodig altijd iCal moet liggen syncen terwijl er daar veel minder opties zijn dan in Entourage… Waarom kan iSync aan de Mac gebruiker niet toestaan om enkel Entourage te syncen met een Palm device .en niet altijd alles in iCal te zitten gooien… ik gebruik iCal niet maar misschien zou ik wel iSync willen gebruiken …. kan dat meneer Steve Jobs of wil u pers├ę uw Maccers VERPLICHTEN om iCal te gebruiken ?

is er hier nu niemand op dit forum die een beetje snapt waarom ik daarom kwaad ben ? Misschien gaan jullie gewoon aan de weed hangen als het jullie effe teveel wordt en zijn jullie daarom zo kalm … Ik verwacht van informatica werkende oplossingen of indien er bugs zijn snelle aanpassingen en versie updates … Ik ben een betalende consument dus ik heb daar recht op…

Als u naar de kroeg gaat en u krijgt elke keer maar ene halfvol glas bier maar u betaalt voor een vol glas zou u dan rustig blijven of zou u vragen dat ze uw glas bijtanken ?

Dat dacht ik al !

Bijdrager
    crahan

Het is zelfs meer dan enkel de categorieen die niet gesynchroniseerd worden. Ik heb me gisteren voor de zoveelste keer ge├źrgerd aan het hele iSync -> Palm gebeuren.

Voorbeeld:

In adresboek op OSX heb je de volgende gegevens van een persoon staan: email1, email2, een telefoonnummer of 2, een *werk* adres en een *thuis* adres.

PalmOS heeft ook deze velden: werk en thuis adres.

Als je nu iSync gebruikt (met de isync palm conduit) dan is het resultaat dat er op je Palm device voor die persoon enkel een werk adres verschijnt. Met daarin de gegevens van het *thuis* adres!!

Je zou bijna denken dat werk adres op OSX onder werk adres op de Palm terechtkomt, niet dus! Trouwens, verjaardagen worden ook niet gesynchroniseerd. Zowel de palm als adresboek op OSX hebben een ‘birthday’ veld, maar gegevens synchroniseren ertussen? Ho maar. Dat is te moeilijk jongens!

’t Is trouwens nog even erg in Tiger. Ik hoopte dat de nieuwe iSync (en de nieuwe meegeleverde palm conduit) dit allemaal zou oplossen, maar ik mag het vergeten. Is het nu echt zo moeilijk om ALLE overeenkomstige velden in het Palm adresboek over te zetten naar de velden in OSX adresboek?

Ter info: The Missing Sync helpt totaal niet, want die gebruikt ook die Palm iSync conduit. Het probleem is daar dus net hetzelfde.

Bijdrager
    TLM
    ”monsterke”

Ik verwacht van informatica werkende oplossingen of indien er bugs zijn snelle aanpassingen en versie updates … Ik ben een betalende consument dus ik heb daar recht op…

Heb je dit al eens aangekaart met Apple (discussie forums, feedback, …) en Palm zelve?

TLM

Bijdrager
    monsterke

@TLM

Ben daar inderdaad volop mee bezig … voorlopig enkel reacties in de stijl van “we are looking into the matter” …

Ik hou het voorlopig bij Palm Desktop en DateBK5 … Ik gebruik Entourage voorlopig enkel voor de bedrijfsemail (met Exchange Server 2003)

Bijdrager
    Rezpack

Sorry, monsterke dat ik nu pas je post lees en je nu pas kan bijstaan nadat het forum over je heen is gevallen. Ik ben het helemaal met je eens.
    Apple heeft een populaire move gemaakt door het er maar even bij te smijten in het OS. Maar het werkt niet met Palm. Ondanks dat ze beweren van wel. Dat is de conclusie die ik allang had getrokken na ook een tijd lang zeer te zuur te zijn geweest.
    Heb je niks aan maar ik wilde je het toch even laten weten.

Bijdrager
    monsterke

@rezpack

Ik hoop gewoon dat er ook oplossingen komen … zo’n professioneel toestel als de Treo verdient toch wel wat support…

Ik heb net een mail binnengekregen van Palm dat ze het probleem geêscaleerd hebben.

hmmm we’ll see

Bijdrager
    Rezpack
    ”monsterke”

Ik heb net een mail binnengekregen van Palm dat ze het probleem geêscaleerd hebben.
    hmmm we’ll see

ge-wat? Is dat goed of slecht?

Bijdrager
    monsterke

ge├źscaleerd … dwz dat ze het doorgegeven hebben aan een hoger niveau en er normaal gezien een hogere prioriteit aan zullen geven… ik geloof er niet veel van:)

ik heb ergens de naam van een ander syncprogramma gelezen

OnSync 1.9

misschien bekijk ik dat eens … schijnt compatible te zijn met Palm desktop

ik vermoed dat het probleem ook een beetje ligt aan Entourage die een werkende conduit gesschreven hebben maar door het ontbreken van de location en category synchronisatie is die eigelijk zo goed als useless

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.