8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    JazzEye

iSync 1.1 en Palm ik word gek en krijg Wintel gevoel!

Wie kan me helpen?
    Sinds installeren van iSync 1.1 en de nieuwe iSync Palm Conduit synchroniseert mijn Palm niet meer met iCal en Adresboek. Zodra ik HotSync start gaat ie wel naar iSync (mijn Palm staat bij de apparaten), hij begint de sync’en, gaat eerst bladwijzers van Safari synchroniseren (waarom, dat wil ik helemaal niet en ik weet niet hoe ik het uit moet zetten) en breekt dan af met Synchronisatie Mislukt! In het logbestand staat:
    ——–
    11:37:53 .Mac-configuratie wordt gelezen
    11:37:56 Synchroniseren van bladwijzers
    11:37:57 Alle bladwijzers opvragen van Safari
    11:38:06 bladwijzermappen: 59 toegevoegd
    11:38:06 bladwijzers: 575 toegevoegd
    11:38:06 Alle bladwijzers opvragen van Safari
    11:38:15 bladwijzers: 575 toegevoegd
    11:38:17 Fout Assertion Failed!
    11:38:17 Fout Expression: !IsProviderRegistred(pProviderGUID)
    11:38:17 Fout File: Source/Mingler/MinglerInput.cpp
    11:38:17 Fout Line: 53
    11:38:17 Fout Assertion failure: File Source/Mingler/MinglerInput.cpp, Line 53: !IsProviderRegistred(pProviderGUID)
    11:38:17 Synchronisatie mislukt
    ——-

Wat heb ik geprobeerd?
    – iSync Palm conduit opnieuw installeren: lukt niet, want melding er is al een nieuwere (???)
    – iSync Palm conduit verwijderen en dan opnieuw installeren: lukt niet, want ik weet niet waar die staat.
    – .Mac verwijderen uit apparatenbalk in iSync: krijg ik niet voor elkaar…

Wat nu? Ik begin een Wintel gevoel hiervan te krijgen…
    Iemand raad?

Bijdrager
    G. Melis

Bladwijzers (bookmarks) syncen kun je uitzetten onder .mac in iSync. Klik op het blauwe bolletje en vink het knopje uit bij Safari-bladwijzers.

Verder moet je erop letten dat je alle instellingen correct hebt aangegeven in Palm conduit settings van je HotSync Manager.
    Zet alles op Do nothing. Behalve iSync Conduit.
    Vink daar aan Enable iSync for this Palm device.

Kijk ook of je in iSync onder Palm je contactgegevens en agenda’s hebt aangegeven om te syncen.

En als je gaat syncen, activeer het dan vanaf je Palm – maar als ik je vraag goed lees dan doe je dat al.

Succes
    Gaston

Bijdrager
    kMIkaZu

Ik heb ook problemen sinds de update van iSync. En volgens mij ligt het aan de Conduit die iets uitspookt met Je Palm. Want: zefls na een complete re-install van mijn OSX (!!!!!); wil mijn Palm niet syncen!!! Af en toe doet ie het wel, maar dan zet ie niet alle data over.
    Blijkbaar zijn er nog mensen met dit probleem, kijk maar es op de Apple Support Fora. En daar steken de Apple Helpers enkel hun kop in het zand, of deleten ze draden van terecht ontevreden gebruikers.
    Het is al schandalig genoed dat de updates van Apple de laatste tijd meer en meer op Windows-toestanden gaan trekken, maar ik vind het nog erger dat die Apple Helpers de schuld steken op de gebruikers!!!

:x :x :x

Bijdrager
    JazzEye

Nou het is eindelijk gelukt…
    De tips van Gaston had ik al toegepast, daarna heb ik de draadjes op de Apple site maar eens bekeken (kwam op het idee door Mika) en na inloggen als .Mac gebruiker heb ik via http://discuss.mac.com/webx?50@121.ebhDaTYncIm.4@.3bb9bbcc gevonden hoe je iSync er helemaal af kunt mieteren. Beetje ingewikkeld is dit wel (kreeg een windhoos smaak), maar goed het werkt weer! Blijkbaar was iSync corrupt.

Bedankt nog voor de reacties!

Bijdrager
    kMIkaZu

Ik zal dat dan ook maar es proberen. Alhoewel ik het verschil niet snap. Een clean-install en iSync werkt ook nog niet. Maar goed, let’s hope!

Bijdrager
    JazzEye

Mika,

je moet echt alles weghalen, ook in de libraries enzo. Ik denk dat dat met een gewone clean install niet gebeurt. Ik heb iSync 1.1 eerst helemaal verwijderd met dat opruimprogramma wat eigenlijk voor iSync 1.0 was bedoeld. Als je het document niet kan vinden, laat het dan ff weten.
    Als het jou ook lukt… hoe rekening met dubbele afspraken in je Palm. Eerst een backup maken, ook van je Adresboek en iCal is wel heel erg verstandig…

Bijdrager
    kMIkaZu

Euhm, met die clean install bedoel ik wel een clean install van OSX. Dus met een format van mijn hd.:(

Bijdrager
    JazzEye

Okeeeee… ja dan weet ik het ook niet meer….

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.