7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Ben271185

iSquint

Ik gebruik thuis het porgramma iSquint om filmpjes vanop mijn computer om te zetten zodat ik ze ook op mijn iPod kan bekijken. Nu is er een probleem. Ik heb hier een paar filmpjes die gemaakt zijn met een HP digitaal fototoestel. Het zijn .mov bestanden. Sommige van die filmpjes wilt hij wel omzetten maar andere niet. Er verschijnt dan volgende boodschap :

Een fout heeft voorkomen dat filmpje.mov’s conversie vanaf het begin niet goed ging. Zie beneden voor uitleg:
    /tmp//filmpje.mov.wav: Unknown Format

Enige suggesties?

Bijdrager
    Nikita

” filmpje.mov.wav “… Een dubbele extensie? Controleer dat eens.

Bijdrager
    Ben271185

Bij de filminfo of bij de filmkenmerken kan ik niets vinden over deze .mov.wav verwijzing van iSquint.
    Ik het al geprobeerd in iMovie te zetten, met als resultaat, beeld maar geen geluid.
    Ik heb het al geƫxporteerd als .mp4, met als resultaat, beeld maar geen geluid.
    Ik heb al VisualHub gedownload maar daar kreeg ik dezelfde foutmelding.

Nog suggesties?

Bijdrager
    Nikita

Kan je ‘m niet openen in QuickTime? Met QT Pro (in elk geval) kan je ook exporteren “naar iPod”.

Bijdrager
    Ben271185

Als ik dat doe, dan heb ik hetzelfde probleem als al de rest. Geen geluid, maar wel beeld. En ik kan hem zonder problemen afspelen in QuickTime Pro.

Bijdrager
    Nikita

Welke codec wordt er gebruikt voor het geluid dan? En heb je een Intel Mac of een PPC?
    Als je een Intel hebt, probeer eens QT te openen in Rosetta (Apple + i op QuickTime in de Programma’s map en dan “Open met Rosetta” aanvinken). Wellicht geeft QT geen geluid omdat er geen Intel codec voor is. Maar da’s natuurlijk dan alleen als je met een Intel Mac werkt.

Bijdrager
    Ben271185

Wat dus niet het geval is, kheb een iMac G5. Dus daar kan het ook niet aan liggen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.