5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Blaugrana

ISO van Leopard installeren vanuit externe harde schijf

Is het mogelijk om de iso van mac os leopard te installeren vanuit een externe harde schijf?

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    sypie

Mount de ISO door er op te dubbelklikken, kopiëer de inhoud naar een externe schijf (FireWire alleen voor de PPC processoren en USB + FireWire voor de Intel processoren). Start op met de ALT toets ingedrukt en start op vanaf de externe schijf. Vanaf hief kun je Leopard installeren op de interne schijf.

Zorg er wel voor dat de externe schijf als GUID is ingedeeld.

Bijdrager
    Nielsvr

Ik heb het van de week nog gedaan via een usb stick van 16GB (8GB moet ook lukken).

1) Via schijfhulprogramma formateer je de USB stick of harddisk naar MAC OS uitgebreid
    2) Via het tabblad “terugzetten” open je de DMG van Leopard en sleep je je USB stick of harddisk naar doel
    3) Laat hem zijn ding doen.
    4) Start opnieuw op en hou ALT ingedrukt, en kies vervolgens je USB stick of harddisk
    5) De installatie begint:)

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik doe het zo al een hele tijd (sinds 10.4) via een partitie die ik op m’n externe Firewire-HD hebt gemaakt.
    Ik installeer m’n systeem nog wel eens opnieuw omdat ik er vaak mee zit te sleutelen en van
    een brandschoon systeem hou, en wilde af van die tergend langzame installaties. Nu is “tergend langzaam”
    relatief natuurlijk, want het gaat eigenlijk nog best snel… maar ik doe nu een complete installatie inclusief
    alle programma’s die ik op m’n Mac wil hebben zoals Adobe CS e.d. binnen een kleine 2uur. En dat is
    dus inclusief installatie van het CS3 pakket, Linotype Fontexplorer + enkele 100’en fonts, en zo nog wel
    een handvol programma’s én alle systeeminstellingen (zoals internet, persoonlijke voorkeuren e.d.).

Met elk nieuw systeem wat ik ook knal ik zo snel mogelijk de DVD op een externe HD om alles lekker vlot
    te kunnen regelen:)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.