10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    bunqueejump

iso software

vraag: met welk applicatie kan ik (liefst freeware) in osx iso bestanden uitpakken? want ik wil het niet branden op een schijfje. Onder windows gebruik ik winrar of magic iso en dat gaat zonder enige problemen.

Bijdrager
    Hansi2124

Wat gebeurt er als je er op dubbel klikt?

Bijdrager
    Maced.2

ISO’s en IMG’s (en DMG’s) zijn simpelweg te extracten door op de bestanden te dubbelklikken.

Een Bin/Cue bestand is al uitgepakt, aangezien dat een verzameling video/audio bestanden is die in een map staan.

Wil je de drie bestanden (iso, bin/cue en img) branden, dan zou dat kunnen met bijvoorbeeld Disco of Roxio Toast (even googlen)

Bijdrager
    bunqueejump

Beste experts,

Ik wil de bestanden niet branden, gewoon uitpakken en ermee werken.
    BIj dubbelklikken erop begint het uitgepakt te worden, maar taak is niet voltooibaar!?? heb het ook met verschillende programma’s geprobeerd waaronder Stuff it; UnRarX; Disk Utility. Is er geen andere applicatie binnen osx? want binnen windows krijg ik het zo voor elkaar zonder problemen met Isoburner (dan gebruik ik niet eens de brandfunctie) of MagicIso

Moderator
    unSOUND

als zoveel verschillende programma’s de ISO niet willen openen, is de ISO voor 99,99% zeker gewoon corrupt.

Bijdrager
    Nietzman
    ”bunqueejump”

BIj dubbelklikken erop begint het uitgepakt te worden,

Nee, dan begint ‘ie ‘m te mounten als een virtuele schijf. Net zoals je onder Windows met een 3rd party tool als Daemon Tools of Alcohol 120% zou kunnen doen.

Bijdrager
    bunqueejump

unSOUND,

ik heb dezelfde bestand overgezet naar windows en met zowel isoburner alswel magic iso pakt ‘ie ‘m zo uit! dus de file is absoluut niet corrupt! alleen onder winrar ging het niet.

neroburner heb ik geprobeerd te openen en ging ok, alleen heb ik ‘m uiteraard niet gebrand, dat was nl niet de bedoeling

Bijdrager
    Nietzman

Is het wel ècht een iso en geen bin/cue, daa, nrg, uif, ccd of mds-grap?

Bijdrager
    bunqueejump

ik zal het thuis nog ‘ns even bekijken, mocht het echt mds zijn, wat is dan vlg jou de beste oplossing??

Moderator
    unSOUND
    ”bunqueejump”

ik heb dezelfde bestand overgezet naar windows en met zowel isoburner alswel magic iso pakt ‘ie ‘m zo uit! dus de file is absoluut niet corrupt

Dat sommige programma’s hem wel openen betekend niet dat het bestand niet corrupt is, het betekend alleen dat sommige programma’s zich niks aan trekken van het feit dat een bestand corrupt is… Lekker onveilig.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.