13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    McGates

iso naar dvd ram schrijven?

hoe schrijf ik een iso naar dvd ram,het resultaat moet bootable zijn,kan dit gewoon met drag and drop,wie weet alles van de dvd ram uit de G4agp serie

Bijdrager
    Rini

Ik heb zelf ook een dvdram (uit de oude doos )

Principe blijft volgens mij hetzelfde als met een andere drive.
    In toast : iso mee mounten.. via macvolume bakken die hap
    misschien zelfs via schijfhulp programma.

Bijdrager
    McGates

ben een echte verse op dit gebied,heb roxio toast op een cd ,krijg het met geen mogelijkheid
    geinstalleerd,ik blijf maar slepen,maar als ik dan toast wil opstarten doet die het niet maar allen als de cd erin zit,dus dan kan ik geen dvd ram erin doen om de iso weg te schrijven,wat doe ik verkeerd,alle andere programmas zijn wel gelukt alleen dit toastgebeuren wil niet haha

Bijdrager
    McGates

heb 4 weken terug Pentium 4 2,4 ghz geruild tegen een g4 agp 450 met 21 inch studiodisplay.
    Valt wel tegen met maar 16mb video,heb een echte Falcon 4 mac editie gekocht via Ebay,volgens de manual moet mijn configuratie echt een hot resultaat geven
    maar vindt het er belabberd op draaien.570mb ram
    Maar Heb er nog geen spijt van,vindt Panther geweldig mooi,maar heb nu wel probleem met dit toast
    gebeuren,maar iedereen zegt dat de maccers onder elkaar wel behulpzaam zijn,ok dan

Bijdrager
    Rini

Denk niet dat je in de buurt komt van je P4 kwa snelheid. Toast vind ik zelf goed werken, heb er nog geen problemen mee gehad. Moet ik ook eerlijk zeggen dat ik nog geen volwaardig ander brand pakket ben tegen gekomen op de mac. Mis trouwes ook geen functionaliteit met toast. Doet precies wat het moet doen. Een cd / dvd vol kwakkuh met data.
    (zoals Hans Teeuwen zegt: VOL BLAFFEH ME PRUT)

Op m’n pc’s hek : Easy cd-creator / Nero draaien.

Bijdrager
    Pieter Neerincx

McGates: wat heb je precies waarheen gesleept om het te “installeren”? Je zou Toast naar de Applications van je schijf met OS X moeten kunnen slepen en vervolgens CD eruit en Toast opstarten vanuit de Applications map. Je kunt ook Toast vanuit de Applications map in je Dock slepen zodat je daar een alias / snelkoppeling hebt staan.

Na wat je beschrijft krijg ik het idee dat je Toast vanaf de CD gesleept het naar je Dock. -> Dan krijg je aleen maar een alias / snelkoppeling in je Dock. Unmount je nu de CD dan staat het Toast icoon nog wel in je Dock, maar kun je Toast niet opstarten, omdat de schijf waar het origineel op staat er niet meer is…

Bijdrager
    McGates

Ik ben geduldig op zoek naar een betere grafische kaart dan de rage 128 ,kan ik ook een pc kaart pakken en die dan flashen,of is mac dan toch een kwestie van poen?wie heeft ervaring hiermee ,heb door failliesement maar weinig euries ter beschikking.heeft iemand enig idee waarom toast alleen maar werkt als de roxio cd erin zit,
    een hoop vragen van een newbie???

Bijdrager
    Woziak

Wat voor toast heb je? Het lijkt wel alsof je een versie hebt die alleen vanaf cd draait. Of je maakt alleen een alias ipv een kopie… :wink:

Een DVD-ram kan je trouwens ook gewoon met de finder beschrijven. Een DVD-ram is eigenlijk een soort optische harde schijf. Je moet hem dus eerst formateren met behulp van diskutility (schijfhulp).
    Voor data via de finder wordt de DVD-ram met een UDF 1.5 filesysteem geformateerd. DVD-ram Videorecorders formateren de schijf met UDF 2.01 wat niet door Panther wordt ondersteund. :apple:

Bijdrager
    McGates

het is toast 6.01,en als ik dus sleep naar de applikatiefolder breekt het kopieren af met de meldin DE ALIAS DEJAVU.BOM KON NIET NAAR DE DOELOKATIE WORDEN GEKOPIEERD OMDAT DIT TYPE NIET WORDT ONDERSTEUND,what the f… is een dejavu.bom,is dat gevaarlijk.hehb ik er een gevaarlijke stoffen ontheffing voor nodig,wie weet wat hier mis is

Bijdrager
    MacAttack

je kan ook CD’s branden van uit het schijfhulpprogramma in de map hulp programma’s of gewoon vanuit de finder. Sommige CD’s en DVD’s kun je niet bootable maken vanuit Toast.

Bijdrager
    TRML

Let wel op dat je met die DVD-RAM GEEN DVD-R of DVD+R kan beschrijven maar ALLEEN de cassettes die daarin horen en die zijn ook niet precies DVD formaat maar kunnen alleen data bevatten. Gewoon eruit halen dat ding en een Poineer A109 erin en klaar is kees, kosten ongeveer 60 euri.

Bijdrager
    McGates

hallo alle doorgewinterde maccers,60 euries voor een ander brandertje ,ik zei al eerder ik ben failliet en moet va 10% onder de bijstandsnorm rondkomen,dus daarvoor stel ik geen vragen op een forum,want met iets nieuws kopen kan iedereen een probleem oplossen.
    ik als newbie bedank jullie allemaal,maar het antwoord voor het toast problem met die dejavu.bom
    is simpel,de toast cd inpakken met stuffit de cd eruit en dan uitpakken naar de appllikatiefolder,en hup toast werkt nu zonder de cd erin.Wie weet nu echt wat dit probleem veroorzaakt.
    Nu ga ik dus nog de tiger iso file met schijfhulp op mijn dvd ram zetten zodat ik straks “tijgertje” zoals mijn zoontje zou zeggen,vers en schoon kan instaleren.
    Hoor nog graag van jullie over dat dejavu.bommetje lol

Bijdrager
    Woziak

Tijgertje…mmm… :sealed:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.